کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روحانی:

پتروشیمی لردگان ‌هم‌جهش تولید است هم صادرات

6 آذر 1399 ساعت 13:29

روحانی گفت: پتروشیمی لردگان طرح برای ما جنبه صادراتی دارد از این رو بسیار مهم است، همچنین طرح واحد ۵۰ هزار بشکه‌ای فرآورش پیش‌ساخته در غرب کارون نیز برای ما اهمیت دارد، زیرا برای نخستین بار است که در چنین صنعتی قدم گذاشته‌ایم


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ۱۵ طرح پارس‌جنوبی در این دولت تکمیل شد در حالی که در دولت‌های گذشته تنها ۱۰ فاز تکمیل شده بود، گفت: بهره‌برداری از طرح‌های ملی نشان‌دهنده آن است که اقتصاد ایران در چنین شرایط تحریمی، بزرگ و مقاوم است.
دکتر حسن روحانی، امروز (پنجشنبه، ششم آذرماه) در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت که از طریق ویدئوکنفرانس انجام شد، گفت: امروز شاهد یک افتتاح مهم بودیم به‌گونه‌ای که مردم مشاهده کردند که وقتی دشمنانمان می‌خواستند ما را تحریم و منزوی کنند یا ما را نسبت به آینده کشور مأیوس کنند، طرح‌هایی افتتاح کردیم که ارزش آنها حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است، بی‌گمان چنین طرح‌هایی برای همه آنهایی که نیت‌های شومی برای ما داشتند باورکردنی نیست.
وی بهره‌برداری از طرح اوره و آمونیاک پتروشیمی لردگان را بسیار مهم دانست و افزود: این طرح برای ما جنبه صادراتی دارد از این رو بسیار مهم است، همچنین طرح واحد ۵۰ هزار بشکه‌ای فرآورش پیش‌ساخته در غرب کارون نیز برای ما اهمیت دارد، زیرا برای نخستین بار است که در چنین صنعتی قدم گذاشته‌ایم،. بازگشت کل سرمایه پس از چهار سال در چنین طرحی بسیار با اهمیت است و ۸۰ درصد کارکنان فعال در پتروشیمی لردگان نیز بومی هستند. من خاطرات خوشی از این شهر و مردم خوب آن دیار دارم، افتتاح این طرح بزرگ را به مردم لردگان تبریک می‌گویم.
رئیس‌جمهوری به طرح مخازن متمرکز ذخیره‌سازی پارس‌جنوبی اشاره و تصریح کرد: یکی از طرح‌های اساسی که کشور نیاز دارد تأسیس مخازن بزرگ ذخیره‌سازی برای نفت، میعانات گازی و گاز طبیعی است. علت اینکه ما گاهی در زمستان در زمینه گاز دچار مشکلاتی می‌شدیم دلیلش مخازن ذخیره‌سازی است که البته در این سال‌ها مشکلی نداریم و امروز شاهد این طرح بزرگ در سه استان خوزستان و بوشهر و چهارمحال و بختیاری بودیم.

تکمیل ۱۵ طرح پارس جنوبی در دولت تدبیر و امید
روحانی، پارس‌جنوبی را کارگاه توسعه ایران دانست و عنوان کرد: ۱۵ طرح پارس‌جنوبی در این دولت تکمیل شد که در دولت‌های گذشته تنها ۱۰ فاز تکمیل شده بود، این مهم نشانه تحولات بزرگ و عظیم در این بخش است.
وی با تأکید بر اینکه اقتصاد ایران با مقاومت سه ساله در برابر جنگ اقتصادی یک قدرت زورگو نشان داد که اقتصادی بزرگ و مقاوم است، گفت: دشمن در این جنگ سه ساله اقتصادی با همه توان روبه‌روی ملت ایران قرار گرفت، اما شکست مفتضحانه خورد و سرنگون شد و چند هفته دیگر نیز به زباله‌دان تاریخ ریخته می‌شود.
رئیس‌جمهوری با بیان اینکه اقتصاد ایران نشان داد که بزرگ و مقاوم است، افزود: هیچ کشوری در منطقه دارای چنین قدرتی نیست که بتواند در جنگ سه ساله اقتصادی بایستد و پیروز شود و این نشان‌دهنده عظمت، قدرت و تاب‌آوری ملت ایران است که در سایه خوداتکایی مردم، درون‌زایی و موقعیت ویژه ژئوپلیتیک ایران حاصل شده است.
روحانی ادامه داد: هیچ فرد و قدرتی در دنیا نمی‌تواند ایران را با داشتن جایگاه جغرافیایی عظیمی که دارد، نه برای منطقه و نه برای جهان حذف کند. خیلی‌ها آمدند ایران را از بین ببرند و نتوانستند، اینها هم که مدعی بودند شکست خوردند.
وی گفت: برای ما و ملت و برای دنیا آینده ایران بسیار مهم است. آینده امیدوارکننده برای همگان است و ایران آباد و پیشرفته تنها برای مردم ایران نیست، زیرا ایران پیشرفته برای منطقه و جهان است. ایران می‌تواند نیازمندی‌های منطقه و حتی نیازمندی‌های جهان را در برخی موارد ارزان‌تر و راحت‌تر تأمین کند که نکته بسیار مهمی است.

سرمایه داخلی و خارجی در کنار هم صنعت را متحول می‌کند
رئیس‌جمهوری با بیان اینکه اگر می‌خواهیم در صنعت، جهش و توسعه را تجربه کنیم باید چهار رکن سرمایه داخلی و خارجی، مواد اولیه، فناوری و بازار را مورد توجه قرار دهیم، گفت: یکی از ارکان جهش در صنعت، برخورداری از سرمایه داخلی و خارجی است، این مهم در کنار هم می‌تواند تحولات بزرگی را در صنعت ایجاد کند.
روحانی تصریح کرد: در بحث مواد اولیه خوشبختانه در حوزه پتروشیمی، گاز، نفت و غیره مواد اولیه در اختیار ماست که این نکته مهمی است، همچنین در مقوله فناوری هم پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم، شرکت‌های دانش‌بنیان در مقوله فناوری کمک‌های بسیاری کرده‌اند. فناوری هم وارد کشور شده و هیچ‌گاه آمریکا و دیگر دشمنان ما نتوانستند مانع ورود فناوری به کشور شوند، هرچند تحریم ممکن است باعث گران‌تر شدن ورود فناوری به کشور شود.

همکاری با جهان در کنار قدرت ملی مفید است
وی با اشاره به مقوله بازار نیز عنوان کرد: بازار گاهی در داخل وجود دارد، گاهی هم در خارج از کشور، میلیاردها جمعیت در بیرون از مرزهای ایران قرار دارد که باید بتوانیم محصولات خود را صادر کنیم، ما باید این چند میلیارد را ببینیم. بدون‌شک همکاری سازنده در کنار قدرت ملی مفید است.
رئیس‌جمهوری با بیان اینکه کشور ما در مسیر صحیحی قرار گرفته است، گفت: در جمهوری اسلامی ایران همه حرکت‌های ساختاری ما بر مبنای مردم‌سالاری است، مردم‌سالاری بسیار مهم است که افکار را در مسیر درست قرار می‌دهد.
روحانی با تأکید بر اینکه همه باید به فکر مردم، آینده ایران و ملت باشند، افزود: رها کنید بددهنی و بداخلاقی‌ها را، هرچند این بداخلاقی‌ها خللی در ما ایجاد نمی‌کند، اما ما پیغمبری داریم که فرمود: آمده‌ام اخلاق را کامل کنم. ما در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم باید به هم احترام بگذاریم، انتقاد مفید باید انجام شود، اما انتقاد غیر از بددهنی است و ملت ما آن را بر نمی‌تابد، همه ما باید برای خدمت به مردم و سرافرازی ایران تلاش کنیم.
وی تصریح کرد: طرح‌هایی که امروز افتتاح شد نشان داد که پنجشنبه‌های ما تاریخ‌ساز است و نشانه ایستادگی است. ملت ما مقاوم است و عقب‌نشینی نخواهد کرد.


کد مطلب: 130373

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/130373/پتروشیمی-لردگان-هم-جهش-تولید-هم-صادرات

نفت ما
  https://www.naftema.com