کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش سرمایه پتروشیمی نوری تصویب شد

9 آذر 1399 ساعت 12:35

مجمع فوق العاده پتروشیمی نوری ، صبح امروز برگزار و طی آن افزایش سرمایه این شرکت از ۳۰۰ به ۹۰۰ میلیارد تومان تصویب شد.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    مجمع فوق العاده پتروشیمی نوری صبح امروز با دستور جلسه تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه و حضور ۸۳.۹ درصد سهامداران در محل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس برگزار شد.
در این مجمع با توجه به صدور مجوز توسط سازمان بورس، افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی از محل سود انباشته مورد موافقت سهامداران قرار گرفت.
بنابراین گزارش،"نوری" این افزایش سرمایه را به منظور اصلاح ساختار مالی اعمال کرده است.
مدیرعامل این شرکت اعلام کرد پتروشیمی نوری یک شرکت بنیادی است که سود عملیاتی آن ناشی از ذات تولید است و تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته اعمال شد تا قادر به اصلاح ساختار مالی شود.
تقی صانعی افزود:  تجدید ارزیابی برای شرکت‌هایی است که سود عملیاتی ندارند و در صورت ورشکستگی و خارج شدن از مدار تولید، به تجدید ارزیابی در افزایش سرمایه روی می‌آورند اما پتروشیمی نوری سود عملیاتی دارد و به همین دلیل به سراغ تجدید ارزیابی در برنامه افزایش سرمایه نرفتیم و برنامه افزایش سرمایه شرکت را با سود انباشته به انجام رساندیم.
 بر این اساس، افزایش سرمایه نوری به منظور جبران بخشی از مخارج سرمایه ای انجام شده جهت خرید پروژه هنگام که در تاریخ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده بود،  انجام شده است.


کد مطلب: 130466

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/130466/افزایش-سرمایه-پتروشیمی-نوری-تصویب

نفت ما
  https://www.naftema.com