کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اختصاصی " نفت ما " ؛

زمان درج افزایش سرمایه فارس در پرتفوی سهامداران مشخص شد

15 آذر 1399 ساعت 15:55

با توجه به اینکه افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در مجمع عمومی عادی سالیانه که اواخر مهرماه برگزار و تصویب شد، بسیاری از سهامداران در خصوص زمان درج تعداد سهام های ناشی از این افزایش سرمایه سوالاتی را مطرح کردند که خبرنگار نفت ما در گفت و گو با یک منبع آگاه در این خصوص کسب اطلاع کرد. 


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،     یک منبع آگاه در خصوص افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی شرکت صنایع هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با نماد فارس که در مجمع این شرکت تصویب شد گفت:در خصوص افزایش سرمایه فارس نگرانی وجود ندارد و این اتفاق حداکثر تا دو ماه آینده اعمال خواهد شد.  
وی تصریح کرد:هم اکنون مراحل قانونی افزایش سرمایه فارس در حال انجام است و حداکثر تا کمتر از دوماه آینده افزایش سرمایه فارس اجرایی و در پرتفوی سهامداران درج خواهد شد. 
سرمایه فعلی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس که با نماد «فارس» در بورس به عنوان ارزشمندترین شرکت تاریخ بازار ‏سرمایه فعالیت می‌کند ۹۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و تعداد سهام قابل انتشار ۵۲ میلیارد سهم است.   
مجمع عمومی عادی سالیانه با افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی "فارس" از محل سود انباشته موافقت کرد که طبق این مصوبه سرمایه شرکت از ۱۴ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال به ۲۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت. 
گفتنی است، در این مجمع ۳۴۸ ریال سود به ازای هر سهم میان سهامداران فارس تقسیم شد.
شایان ذکر‌‌ است پتروشیمی های بوعلی، اروند و بندر امام از شرکت های تابعه فارس بترتیب در آستانه ورود به بازار سرمایه هستند.


کد مطلب: 130698

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/130698/زمان-درج-افزایش-سرمایه-فارس-پرتفوی-سهامداران-مشخص

نفت ما
  https://www.naftema.com