کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ساخت خط لوله ۱۶ اینچ برای انتقال گازترش

18 آذر 1399 ساعت 15:47

مديرمهندسي و ساختمان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از آغاز عملیات اجرایی ساخت خط لوله ۱۶ اینچ به‌منظور انتقال گازترش میادین دهلران، دانان و آذر به کارخانه گاز و گاز مایع ۳۱۰۰ جهت اجرا در موقعیت دهلران در غرب کشور با استفاده از کالای تولید داخل خبر داد.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   مهندس پيمان ايماني مجري برنامه ساخت اين نوع لوله‌ها در اين شركت گفت: لوله مورداشاره از نوع بدون درز و مناسب سیال‌ترش است که برای نخستین بار با قطر ۱۶ اینچ بر اساس استانداردهای بین‌المللی در کشور تولیدشده و در خروجی ایستگاه تقویت فشار گاز دهلران به طول ۵۸ کیلومتر اجرا می‌شود.
وی بابیان اینکه تاکنون ۲۰ کیلومتر لوله با مشخصات فنی موردنظر توسط سازنده داخلی تولید گردیده است، افزود: با احداث این خط لوله روزانه ۱۵۳ میلیون فوت مکعب گازترش از میادین دهلران، دانان و آذر جهت تامين خوراک کارخانه گاز و گاز مایع ۳۱۰۰ به موقعیت این کارخانه در چشمه خوش انتقال خواهد یافت.
مهندس ايماني در زمینه ویژگی و مزیت‌های اجرای این پروژه توضیح داد: با توجه به راهبرد وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در حمايت و استفاده حداكثري از توان و ظرفیت‌های داخل کشور و همچنين در راستای برنامه‌های كلان اقتصاد مقاومتی در سال جهش توليد، ساخت لوله‌های کاربردی در این پروژه که به لحاظ خورندگی گازترش با مواد اوليه و آلیاژ خاصی ساخته می‌شود در دستور کار اين شركت قرار گرفت.
مدیرمهندسي و ساختمان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با تقدير از گروه متخصصان سازنده اين نوع لوله اظهار داشت: دراین‌ارتباط، گروه متخصصان این شرکت مشتمل بر همكاران امور فني، مهندسي ساختمان و بازرسي فني در هم‌افزایی و تبادل دانش فنی مستمر با متخصصان شرکت سازنده داخلي، زمینه بومی‌سازی و ساخت این نوع لوله با مشخصات پیش‌گفته را فراهم آوردند.
وی با اشاره به‌صرفه جویی ارزی به میزان ۲۵ میلیون دلار به سبب تولید این لوله‌ها در داخل کشور، گفت: در چارچوب برنامه‌ریزی به‌عمل‌آمده پیش‌بینی می‌شود با تولید ۳۸ کیلومتر دیگر از لوله‌های موردنیاز، این پروژه تا پایان بهمن‌ماه به‌طور کامل اجرا گردد.


کد مطلب: 130851

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/130851/ساخت-خط-لوله-۱۶-اینچ-انتقال-گازترش

نفت ما
  https://www.naftema.com