کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موافقت وزیرنفت باگازرسانی به یک روستادرهرمزگان

28 آذر 1399 ساعت 9:38

روابط عمومی شرکت گاز استان هرمزگان، از موافقت وزیر نفت برای گازرسانی به 100 روستا در بخش‌های احمدی و فارغان شهرستان حاجی‌آباد خبر داد.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   شرکت گاز استان هرمزگان اعلام کرد: این اقدام در راستای توسعه رفاه اجتماعی مردم بخش‌های احمدی و فارغان شهرستان حاجی‌آباد و با پیگیری مجدانه شرکت گاز استان هرمزگان و حمایت استاندار و نمایندگان مجلس این استان صورت گرفته است.
پیش از این رییس برنامه‌ریزی شرکت گاز استان هرمزگان در تیرماه امسال از تلاش‌ها، پیگیری‌ها و رایزنی‌های مکرر برای اخذ مصوبات گازرسانی به شهرهای فارغان و احمدی خبر داده بود.
شرکت گاز تاکید کرده: به ‌رغم محدودیت‌های موجود و به دلیل صعب‌العبور بودن مسیر گازرسانی و هزینه بالای آن در شهرهای فارغان و احمدی، موافقت اولیه لازم برای اجرای طرح گازرسانی به این بخش از شهرستان حاجی‌آباد در سال گذشته اخذ شده بود لیکن به دلیل حجم بالای سرمایه گذاری نیاز به پیگیری ویژه‌ای داشت.
از همین رو جلسات متعددی با حضور مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان در ستاد شرکت ملی گاز ایران برگزار و تلاش‌های بسیاری در خصوص تصویب پروژه صورت گرفت که در سال گذشته این مهم انجام شد و به دلیل هزینه های بالای پروژه طی سالجاری با حمایت و همراهی مسئولان محترم استان بالاخص استاندار و نمایندگان مردم استان این طرح برای اخذ تصویب وزارت نفت نیز مطرح گردید و تلاشهای متعددی در این خصوص صورت پذیرفت.
به گفته سعید داوری‌پور عضو هیئت مدیره شرکت گاز استان هرمزگان، هزینه سرمایه‌گذاری شرکت ملی گاز ایران برای گازرسانی به فارغان و احمدی و روستاهای تابعه و صنایع خوشه در شهرستان حاجی‌آباد قریب ۱۸میلیون دلار برآورد می گردد که از محل منابع بند ق تبصره 2 و بند د تبصره 1 قانون بودجه که همگی از منابع داخلی وزارت نفت هستند، تامین می شود و طی این پروژه 2 شهر فارغان و احمدی و قریب 100 روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۳ هزار نفر و مجموعه‌ای از صنایع منطقه از جمله حدود 30 گلخانه، ناحیه صنعتی و ... با برآورد مصرفی بیش از 500 هزار متر مکعب در روز تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
عملیات گازرسانی به شهر حاجی‌آباد به عنوان یکی از شهرستان‌های سردسیر هرمزگان، از سال ۸۶ به عنوان نخستین شهر سبز این استان آغاز شد و هم ‌اکنون نزدیک به ۸ هزار  مشترک از نعمت گاز طبیعی در شهرستان حاجی آباد برخوردارند که از این تعداد، ۱۵۰۰ مشترک آن در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان قرار دارند.


کد مطلب: 131206

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/131206/موافقت-وزیرنفت-باگازرسانی-یک-روستادرهرمزگان

نفت ما
  https://www.naftema.com