کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افتتاح پتروشیمی ایلام نویدبخش توسعه صنعتی است

2 دی 1399 ساعت 12:31

استاندار ایلام از افتتاح فاز دوم پتروشیمی ایلام با حضور رئیس جمهوری در روز پنجشنبه ۴ دیماه و به صورت ویدئوکنفرانس خبر داد.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   قاسم سلیمانی‌دشتکی افتتاح فاز دوم پتروشیمی ایلام را گام بلند دولت تدبیر و امید در راستای صنعتی شدن ایلام عنوان و اظهار کرد: با راه‌اندازی واحد الفین ۷۵۰ هزار تن محصول شامل اتیلن، پروپیلن، بنزین‌ پیرولیز و سوخت مایع در سال تولید می‌شود.
وی افزود: این یک خبر خوشحال کننده و امید بخش برای استان است چرا که این واحد مهمترین بخش فرآیندی و ورودی اصلی خوراک مجتمع به شمار می‌آید و نویدبخش تولید پایدار، ایجاد اشتغال، رونق و توسعه صنعتی در استان خواهد شد.
استاندار ایلام افتتاح فاز دوم پتروشیمی ایلام را در توسعه این صنعت مهم و حائز اهمیت دانست و گفت: با افتتاح الفین علاوه بر ایجاد اشتغالزایی نیاز مجتمع پتروشیمی ایلام به خوراک خط لوله غرب مرتفع و فلر پالایشگاه گاز ایلام قطع می‌شود.
وی نقش صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در توسعه استان را مهم و حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: انتظار است با افتتاح واحد مهم الفین مسئولان در زمینه ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی نیز توجه و تمرکز بیشتری داشته باشند.
سلیمانی‌دشتکی با اشاره به در دست اقدام بودن کار ۲ شهرک تخصصی پایین دستی در استان، گفت: شهرک تخصصی صنایع پایین دستی p.p ایلام با مشارکت بخش خصوصی و شهرک صنعتی صنایع پایین دستی پتروشیمی در دهلران با حمایت دولت به زودی به بهره برداری برسد.


کد مطلب: 131384

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/131384/افتتاح-پتروشیمی-ایلام-نویدبخش-توسعه-صنعتی

نفت ما
  https://www.naftema.com