کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۳۰ درصد مصرف گاز تهران افزایش یافت

12 دی 1399 ساعت 10:01

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران اعلام کرد: میزان مصرف گاز در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافت.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   سعید توکلی گفت: از ابتدای امسال تاکنون مصرف گاز در استان تهران ۱۲۲ میلیون متر مکعب بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه ۸۰ درصد گاز کشور مصرف خانگی است افزود: تنها حدود ۲ درصد گاز تولیدی کشور جنبه صادراتی است که استمرار سرما در کشور منجر شد که صادرات گاز به کشورهای ترکیه و عراق محدود شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان تهران با اشاره به بهره مندی سه روستای شهرستان فیروزکوه از نعمت گاز نیز گفت: استقرار و اجرایی طرح گازرسانی ساده و آسان نیست و برای اجرای چنین طرحی همه عوامل و مسئولان شهری و استانی کمک کردند.
وی خاطر نشان کرد: مشکل اساسی که در اجرای این طرح وجود داشت، تقاطع ۲ اجرای ساخت، یکی بحث سد نمرود و راه دسترسی آن و دیگری لوله گاز در منطقه بود.
توکلی اضافه کرد: ایران به عنوان دومین دارنده مخزن گاز دنیا، بیشترین مقدار گاز را در خاورمیانه دارد اما بالغ بر ۸۰ درصد گاز کشورمان در جنوب و در منطقه ای به نام پارس جنوبی قرار دارد.
این مقام مسئول افزود: کاری که می توان به منظور جبران زحمات فعالان عرصه استخراج و انتقال گاز انجام داد، درست مصرف کردن است.

منبع: ایرنا 


کد مطلب: 131692

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/131692/۳۰-درصد-مصرف-گاز-تهران-افزایش-یافت

نفت ما
  https://www.naftema.com