کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است

19 دی 1399 ساعت 12:09

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی بمناسبت سالروز قیام ۱۹ دی، از حرکت خودجوش مردم ایران و عراق در تکریم شهیدان سلیمان و ابومهدی المهندس تقدیر و تشکر کردند.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    سخنرانی تلویزیونی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در سالروز قیام 19 دی لحظاتی پیش آغاز شد.
این سخنرانی از سایت و صفحات KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی و شبکه یک و شبکه خبر سیما و رادیو ایران قابل تماشا و شنیدن است.
گفتنی است، سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی در سالروز قیام 19 دی، هر سال با حضور هزاران نفر از مردم قم در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می‌شد که امسال به علت شیوع ویروس کرونا، بدون حضور جمعیت و به صورت تلویزیونی انجام شد.

** بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:
* وضع دیدار سالیانه امسال ما متاسفانه به این شکل است. من از مشاهده چهره‌های منور برادران عزیز قمی محرومم ولی خب این هم از اشکال زندگی است. از فراز و نشیب‌هاست. زندگی از این کوچه پس‌کوچه‌ها زیاد دارد.
* لازم می‌دانم حمد الهی به جا بیاورم به دلیل حرکت حماسه‌گونه‌ای که در سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کشور به وجود آوردند. شهید سلیمانی و شهید ابومهدی در حرکات خودجوش مردم در سرتاسر کشور تجسم عینی پیدا کردند و روح تازه‌ای به کالبد کشور و ملت دمیده شد با این حرکت عظیم مردمی. با هیچ بخشنامه‌ای و هیچ دستوری امکان نداشت چنین حرکتی به وجود بیاید.
* همچنین تجمع بزرگ و شگفت‌انگیزی که در بغداد تشکیل شد و در بعضی از شهرهای دیگر کشور عراق برای تکریم از شهید ابومهدی فرمانده برجسته عراقی و شهید سلیمانی. از همه برادران و خواهرانی که در اینجا و در عراق در این مراسم‌‌ها شرکت کردند، صمیمانه تشکر کنم.
* همچنین لازم می‌دانم گرامی بدارم یاد شهدای جانباخته در تشییع شهدای کرمان و همچنین در حادثه بسیار تلخ و ناگوار سقوط هواپیما در تهران. مسئولان کشور را هم داغدار کرد و امیدواریم که خداوند متعال شهدای کرمان و شهدای تهران را مشمول لطف و رحمت خود قرار بدهد.
* به مناسبت چهلمین روز شهادت فخری‌زاده یاد ایشان را هم گرامی بدانم. شهید عالیقدر و شخصیت بزرگی بود. ما دو چهره بزرگ علمی را در این اواخر از دست دادیم. یکی شهید فخری‌زاده و دیگری آیت‌الله مصباح بود. از هر دو میراث‌های ارزشمندی در دستگاهی که تحت نظرشان بود، باقی مانده که ان‌شاءالله به بهترین شکل ادامه یابد.
* باید از محتوا و مضمون حماسه 19 دی حراست و نگهداری کنیم. هم حراست و نگهداری از خود حادثه، به معنای زنده نگه داشتن آن بر ما لازم و واجب است و هم حراست و نگهداری از محتوای آن حادثه. نگهبانی از محتوای این حادثه؛ هر حادثه محتوا و معنایی دارد. ما بایستی مضمون آن را درست بشناسیم و از آن حراست بکنیم.
* امروز با گسترش وسایل ارتباط جمعی این امکان برای راویان مغرض وجود دارد تا محتوای حوادث را تغییر بدهند و تفسیر غلط بکنند.
* امروز یکی از کارهای مهم دستگاه‌های جاسوسی همین کار است. حوادث مهم دنیا را رصد می‌کنند و به زبان و قلم دیگران، با مقاله و تحلیل اشخاص معروف آن چه را که مدنظر خودشان است در تفسیر یک حادثه منعکس می‌کنند. اخیرا کتابی را مطالعه کردم که یک آمریکایی این کتاب را نوشته و جمع کرده است، این کتاب درباره تسلط سازمان جاسوسی سیا بر مطبوعات و مجلات عمده دنیاست.
* با این کار سازمان سیا، تحلیل و تفسیر انحراف و غلط خود را به افکار عمومی منتقل و گمراه می‌کند. این خطری است که همواره وجود دارد.
* اگر قضیه‌ی قم {قیام 19 دی} در همان شهر قم تمام می‌شد و منحصر به قم می‌ماند، می‌شود گفت یک حرکت احساسی و زودگذر بود. حادثه قم در قم تمام نشد. از قم سرایت کرد به تبریز، یزد، کرمان، شیراز، مشهد و تهران و تدریجاً به یک قیام عمومی تبدیل شد. شروع‌کننده قمی‌ها بودند، اما در قم باقی نماند. در ظرف 6-5 ماه به یک قیام عمومی تبدیل شد.
* بعد بر اساس آن قیام، یک انقلاب عظیم مردمی و کم‌نظیر در تاریخ به وجود آمد. نارضایتی‌ها و خشم‌های مردم در طول زمان متراکم شده بود و یک پشتوانه فکری هم از درس‌ها، سخنرانی‌ها، بیانیه‌های امام پیدا کرده بود.
* دو نکته مهم در اینجا باید مورد توجه قرار بگیرد و تعیین‌کننده است. این حرکت عمومی، رهبرش یک مرجع تقلید و یک روحانی بزرگ و یک شخصیت برجسته مروج مبانی معرفتی دینی بود. از روز اول مبارزه هم این رهبر بزرگ مردم را به دین دعوت می‌کرد. دعوت امام متکی بر مبانی دینی بود. اگر اعتراض می‌کرد و پیشنهاد می‌داد، متکی بر مبانی دینی بود. پس حرکت مردم، دینی بود.
*  کار امام از ابتدا متکی بر مبانی دینی بود. نکته دوم این است که تقریبا یک هفته قبل از قیام مردم قم، رئیس جمهور آمریکا در تهران، حمایت و پشتیبانی صد درصد خود را از رژیم پهلوی و محمدرضا شاه اعلام کرده بود.
* بنابراین این حرکت قم، یک حرکت ضدآمریکایی بود. ضداستکباری بود. حرکتی بود ضد آن قدرت‌‌های خبیثی که برای منافع خودشان از رژیم دیکتاتور و فاسد و ضددین پهلوی حمایت می‌کردند. این قیام هم جنبه دینی داشت و هم جنبه ضد آمریکایی داشت. قیام 19 دی را می‌توان اولین تبر ابراهیمی بر تن بت بزرگ به حساب آورد. بعد از آن هم ادامه پیدا کرد و شما امروز وضع و حال آمریکا آن بت بزرگ را مشاهده می‌کنیم. این دموکراسی‌شان است. این افتضاح انتخاباتی‌شان است. این حقوق‌بشرشان است که هر چند ساعت یک بار و هرچند روز یک بار یک سیاه‌پوست را در خیابان می‌کشند و قاتل هم تعقیب نمی‌شود. این هم اقتصاد فلج‌شان است. اقتصاد آمریکا واقعاً فلج است. عجیب تر از اینکه عده‌ای هنوز قبله‌شان آمریکاست.
* نتیجه حضور آمریکا در کشور ما، فقر اقتصادی و علمی، فساد و بی‌بند و باری فرهنگی بود. عده‌ای خیال می‌کنند که اگر با آمریکا آشتی کردیم و تعامل کردیم، بهشت برین خواهد شد.
* آمریکا نفع خودش را، منافع خودش را در بی‌ثباتی منطقه در شرایط کنونی می‌داند، مگر اینکه خود را به طور کامل مسلط بر منطقه کند. این را خودشان می‌گویند و اقرار می‌کنند. یک کارشناس معروف یک این اندیشکده آمریکایی به صراحت این حرف را زد که ما خواهان ثبات در ایران، عراق، سوریه و لبنان نیستیم. مساله اصلی لزوم یا عدم لزوم عدم بی‌ثباتی در این کشورها نیست. بلکه چگونگی ایجاد بی‌ثباتی موردنظر است. یک جا با داعش و یک جا فتنه 88 و با کارهایی که شما در منطقه می‌بینید، انجام می‌دهند.
* ما در مقابل بی‌ثبات‌سازی آمریکا ایستادیم. در سال 88 آمریکا می‌خواست، ایران را بی‌ثبات کند. همان بلایی که در سال 99 سر خودشان آمد. همان اتفاقی که چند نفر رفتند در کنگره، می‌خواستند در ایران انجام بدهند. می‌خواستند ایجاد آشوب کنند و جنگ داخلی راه بیاندازند.
*  ما مسیر حرکت کشور و انقلاب را نگاه می‌کنیم، ما ده‌ها برابر و شاید بشود گفت صدها برابر قوام، استحکام و پختگی به دست آورده است. ما دیروز مجهز نبودیم اما امروز مجهزیم. بر خیلی از موانع غلبه پیدا کردیم. هدف ایجاد تمدن نوین اسلامی است. باید بر دست‌اندازهایی که سلطه‌گران که در راه ما ایجاد می‌کنند، غلبه کنیم. مواضع ما در برابر دولت آمریکا، ناشی از این تفکر و فلسفه است.
* یکی از مسائل پرتکرار در چالش بین جمهوری اسلامی و جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا، یکی مساله تحریم، یکی مساله حضور منطقه‌ای ایران و یکی مساله توان دفاعی ایران و قدرت موشکی ایران است.
* دائم آن ها چیزی می‌گویند، حرفی می‌زنند، نِق‌ می‌زنند. این طرف هم جوابی می‌دهند. مسئولان داخلی هم مسئولان نظامی، هم مسئولان وزارت خارجه و هم مردم، پاسخ هر سه این مساله را دادند.
* جبهه غرب و دشمنان ما موظفند که این حرکت خباثت‌امیز یعنی تحریم مردم ایران را پایان بدهند و فوراً متوقف کنند. این یک حرکت خائنانه و خباثت‌آمیز است. یک دشمنی بزرگ و بی‌جهت با ملت ایران است. با ملت ایران دشمنی می‌کنند.
* فرض کنیم تحریم برداشته نخواهد شد. تحریم البته به تدریج بی‌اثر هم خواهد داشت. ما باید اقتصاد کشور را جوری برنامه‌ریزی کنیم که با رفتن و آمدن تحریم و با بازیگری‌های دشمن دچار مشکل نشویم. این هم ممکن است. این را من نمی‌گویم، صاحب‌نظران اقتصادی و دلسوزان می‌گویند. ما این را به صورت یک سیاست ابلاغ کردیم که همان اقتصاد مقاومتی است و باید به جدیت و شدت دنبال شود.
** در مورد حضور منطقه‌ای ما و اینکه مدام می‌گویند چرا ایران حضور پیدا کند؛ ایران موظف است جوری رفتار کند که دوستانش در منطقه را تقویت کند. حضور ما به معنای تقویت دوستان و هواداران است. ما نباید کاری کنیم که دوستان و هوداران نظام تضعیف بشوند. حضور ما ثبات آفرین است. ثابت شده است که حضور ما موجب برداشته شدن بی‌ثباتی است که نمونه آن داعش است.
*  حضور منطقه‌ای قطعی است باید وجود داشته باشد و وجود دارد. نظام جمهوری اسلامی حق ندارد وضع دفاعی کشور را جوری قرار بدهد که یک آدم بی‌عرضه مانند صدام حسین شهر تهران را بمباران کند و کاری از دستش برنباید. در شهر تهران یا موشک عراقی می‌‌آ‌مد یا هواپیمای میگ 25 از ارتفاع شهر را بمباران می‌کند.
* امروز قدرت دفاعی ما جوری است که دشمنان ما در محاسباتشان ناگزیراند توانایی‌های ما را به حساب بیاروند.
* وقتی که موشک ایران می‌تواند پرنده متجاوز آمریکایی را در آسمان ایران ساقط کند و می‌تواند پایگاه عین‌الاسد را در هم بکوبد، دشمن می‌تواند روی این توانایی‌ها حساب کند.
* نباید کاری کنیم که دشمن جرات کند و ما نتوانیم در مقابل دشمن کاری کنیم.
* اما درباره برجام؛ نکته اول این است که ما هیچ اصرار و عجله‌ای نداریم آمریکا به برجام برگردد. این مساله ما نیست. آنچه که مطالبه منطقی ما است، رفع تحریم‌هاست. تحریم‌ها باید برداشته شود. این حق غصب شده‌ی ملت ایران است. چه آمریکا و چه اروپا وظیفه دارند که حق ملت ایران را ادا کنند. اگر تحریم‌ها برداشته شد، برگشت آمریکا به برجام معنا می‌دهد. البته مساله خسارت‌ها هم است.
*  بنده به مسئولان هم در قوه مجریه و هم در قوه مقننه گفته‌ام که در این زمینه‌ها با دقت و رعایت کامل ضوابط پیش بروند و عمل کنند.
* مطلب دوم اینکه تصمیم مجلس و دولت در باب لغو تعهدات برجامی، کاملاً تصمیم درست، عقلایی و قابل قبول است. از مدتی پیش تدریجاً بعضی از تعهدات را لغو کردند. اخیراً هم برخی از تعهدات دیگر را کنار گذاشتند. اگر چنانچه آن‌ها به تعهداتشان برگردند، ما هم برخواهیم گشت. من از ابتدا هم همین را گفتم. این اول کار انجام نگرفت، الان باید انجام بگیرد.
 * شنیدم که سوال می‌شود که بنده در یک برنامه تلویزیونی که اخیراً پخش شده یک بار گفتم دولت جوان حزب‌الهی سر کار بیاید و بنده گفتم صلاح نیست از مجربین استفاده نشود. من معتقد به استفاده از نیروی جوان هستم. اعتماد به نیروی جوان به این معناست که در برخی از مدیریت‌های کشور از این جوان‌ها استفاده شود و از ابتکار و نشاط این‌ها استفاده شود.
* من معتقدم که بایستی از ابتکارات و نشاط جوانان و از روحیه کار و پرانگیزه جوانان، کشور باید استفاده کند. منتهی اینکه می‌گویم در مدیریت‌ها از این‌ها استفاده شود به این معنا نیست که نسل قبل را کنار بگذاریم. برحسب نیاز باید صورت بگیرد. از ابتدای انقلاب نیز همینگونه بوده است.
* در اول انقلاب امام در راس سپاه یک جوانی را گذاشتند که کمتر از 30 سال داشت و در راس نیروی زمینی ارتش یک نفر را گذاشت که حدود 60 سال داشت.
*  بعضی از افراد میانسال مانند جوان ها هستند. شهید سلیمانی حدود 60 سال سن داشت، اما همچون جوان‌ها حرکت می‌کرد و از هیچ چیز نمی‌ترسید. البته از فعالیت‌های کاری او اطلاعات کمی دست مردم است. گاهی اوقات در 24 ساعت در کشوری به قدر تلاش و فعالیت می‌کرد، آدم از خواندنش احساس خستگی می‌کرد.
* اولاً واکسنی که برای کرونا آماده شد، مایه افتخار و عزت کشور است. این را انکار نکنند. البته از طرق مختلفی هم دنبال می‌کنند. وقتی این سانتریفیوژهای هسته‌ای را جوان ها درست کردند، چند نفر از بزرگان علمی به من نامه نوشتند که گول این‌ها را نخورید. عین همین قضیه در مورد سلول‌های بنیادی بود. وقتی توانستند سلول‌های بنیادی را انجام بدهند، یک عده‌ای باز پیام می‌دادند که باور نکنید. برخی آمدند به من گفتند این‌ها قابل قبول نیست. تست انسانی واکسن کرونا شد. ان‌شاء الله بهترش را هم درست خواهند کرد و کامل‌تر خواهد شد. این مایه افتخار است. از همه دست‌اندرکاران تولید واکسن تشکر می‌کنم.
*  ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. اگر آمریکایی‌ها توانسته بودند، واکسن درست کرده بودند، وضعیت خودشان اینگونه نبود. به این‌‌ها اعتماد و اطمینان هم نیست. گاهی این‌ها می‌خواهند روی  ملت‌های دیگر امتحان کنند. البته من به فرانسه هم خوش‌بین نیستم چون سابقه ورود خون‌های آلوده را داریم.
* مراقبت‌های مردمی باید ادامه پیدا کند. البته تلفات کم شده، اما باز زیاد است. مردم خیال نکنند که مساله حل و تمام شد. مسئولان کشور هم مسائلش را دنبال کنند.
* بعضی از افراد تجربه‌های خوبی در این زمینه انجام دادند. دارویی درست کردند و تصدیق شده، با این‌ها مخالفت نشود. نه اینکه هر ادعایی را قبول کنند، اما مورد مداقه قرار بدهند.
* دیروز ملت ایران در سایه اتحاد، عزم راسخ، دینداری، حضور به هنگام، مجاهدت توانست این انقلاب عظیم و این کار بزرگ را انجام بدهد، امروز همان ملت با همان توانایی‌ها و با تجربه‌های بیشتر و با امکانات فراهم شده چند برابر حضور دارد و می‌تواند بر همه مسائل فائق بیاید. این ملت می‌تواند موفق شود.


کد مطلب: 131917

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/131917/ورود-واکسن-آمریکایی-انگلیسی-کشور-ممنوع

نفت ما
  https://www.naftema.com