کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برگشت مصرف برق به کانال ۴۰ هزار مگاواتی

21 دی 1399 ساعت 15:49

مصرف برق کشور که در چند روز گذشته کمی کاهش یافته و وارد کانال ۳۳ هزار مگاوات شده بود، روزگذشته باردیگر روند افزایشی خود را آغاز و به ۴۰ هزار و ۹۶۵ مگاوات رسید.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    برپایه تازه ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مصرف برق روز گذشته کشور در ساعت ۱۸ و ۲ دقیقه به عدد ۴۰ هزار و ۹۶۵ مگاوات رسید.
مصرف برق روز گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۳۴ هزار و ۵۱۰ مگاوات بود، رشد ۶ هزار و ۴۵۵ مگاواتی یافت.
گزارش مزبور که مورد بررسی خبرنگار ما قرار گرفت، نشان می دهد میزان مصرف برق در ساعت ۱۲ و ۹ دقیقه روز گذشته به رقم ۳۸ هزار و ۵۶۶ مگاوات رسید.
این میزان مصرف در مقایسه با مدت مشابه پارسال با مصرف ۳۱ هزار و ۵۱ مگاوات از رشد هفت هزار و ۵۱۵ مگاواتی برخودار شده است.
همچنین در روزهای هیجدهم و نوزدهم دی ماه میزان مصرف برق با کاهش همراه شد، که روز گذشته این روند تغییر جهت داده و روندی افزایشی بخود گرفت.
روند مصرف برق در بخش صنایع نیز نشان می دهد در ساعت ۱۲ و ۹ دقیقه روز گذشته میزان مصرف پنج هزار و ۵ مگاوات بود که در ساعت ۱۸ و ۲ دقیقه کاهش یافته و به کانال چهار هزار و ۷۱ مگاواتی وارد شد.
روز گذشته میزان تولید برق از منابع تجدید پذیر به عدد سه هزار و ۲۵۱مگاوات رسید.
مصرف برق این روزهای کشور در حالی به بالاترین حد زمستانه خود رسیده که براثر افزایش برودت هوا مصرف گاز نیز رکورد شکسته و همین امر گاز رسانی به نیروگاه ها را با مشکل روبرو کرده است.
 مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران در این ارتباط گفت: کاهش یک درجه‌ای وسایل گرمایشی خانگی یا محیط کار، موجب کاهش مصرف ۶ درصدی انرژی خواهد شد.
 «محمدحسن متولی زاده» افزود: روزانه ۶۰۰ میلیون متر مکعب گاز در بخش خانگی و تجاری مصرف می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: روزانه ۳۰۰ میلیون کیلووات ساعت مصرف برق در بخش‌های خانگی و تجاری است.
متولی زاده گفت: مصرف برق بر روند مصرفی گاز تاثیر مستقیم دارد و چنانچه هموطنان ۱۰ درصد در مصرف انرژی (برق و گاز) صرفه جویی کنند، ۷۰ میلیون مترمکعب از مصرف گاز طبیعی کشور کاهش خواهد یافت.


کد مطلب: 132006

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/132006/برگشت-مصرف-برق-کانال-۴۰-هزار-مگاواتی

نفت ما
  https://www.naftema.com