کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صادرات نفت قزاقستان مختل شد

23 دی 1399 ساعت 10:00

قطعی برق در شمال قزاقستان به خاطر یخبندان شدید انتقال نفت این کشور از طریق خط لوله شبکه ترانس نفت روسیه را متوقف کرده است.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    شرکت خط لوله ترانس نفت روسیه اعلام کرد انتقال نفت قزاقستان از طریق روسیه به خاطر قطعی برق به وجود آمده از هوای سرد مختل شده است.
 ترانس نفت گزارش داد:«به خاطر یخبندان شدید در شمال قزاقستان، برق در 2 منطقه قطع شده است. یکی از آنها یک ایستگاه پمپ نفت است که نفت قزاقستان را به شبکه ترانس نفت می‌فرستد. از ساعت 5 صبح به وقت مسکو ( 2 به وقت گرینویچ) ارسال نفت قزاقستان تا راه‌اندازی دوباره خطوط برق متوقف شده است».
 قطعی برق انتقال نفت از خط لوله آتیرو-سامارا را تحت تاثیر قرار داده است. سخنگوی ترانس نفت گفت کار تعمیر خطوط برق بیشتر از سه روز طول نمی‌کشد و ترانس نفت قصد ندارد جریان این نفت را به خط لوله دیگری منتقل کند.
ترانس نفت به طور متوسط 329998 بشکه در روز نفت قزاقستان را در 2020 منتقل کرده که یک درصد افزایش سالانه داشته است.
 بیشتر این نفت به بندر بالتیک روسیه در آست لوگا فرستاده می‌شود و برخی هم از طریق خط لوله دروژبا به بلاروس و اروپا می‌رود.
ترانس نفت همچنین اعلام کرد این اختلال ایجاد شده در انتقال نفت به این شبکه به خاطر سرمای سیبری را تا پایان ژانویه جبران می‌کند. سرمای هوا در این منطقه از اول ژانویه 47 بار انتقال نفت به این شبکه را مختل کرده است.

منبع: تسنیم 


کد مطلب: 132056

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/132056/صادرات-نفت-قزاقستان-مختل

نفت ما
  https://www.naftema.com