کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بیشتر آلودگی نفتی گناوه پاکسازی شد

24 دی 1399 ساعت 12:35

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: بیشتر آلودگی نفتی دره بهون شهرستان گناوه پاکسازی شده است، اما هنوز عملیات پاکسازی برای برطرف شدن کامل آلودگی ادامه دارد.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   کامبیز عبدالهی رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه  بیان کرد: دره فصلی بهون حدفاصل روستای چم شهاب و محمدصالحی هفته پیش بر اثر نشت خط لوله نفت میدان گلخاری دچار  آلودگی نفتی شد.در پی این حادثه، نیرو‌ها و تجهیزات شرکت نفت و گاز گچساران که این خط لوله مربوط به آن‌هاست از چهارشنبه ۱۷ دی پاکسازی را آغاز کرده‌اند.
او افزود: به نظر می‌رسید با توجه به نیرو‌ها و امکانات موجود پاکسازی سریع‌تر صورت گیرد، اما وجود آلودگی در ۸ یا ۹ کیلومتر از مسیر دره بهون و ماسه‌ای و سخت گذر بودن مسیر کار را دشوار کرد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه ادامه داد: دستگاه‌های مکنده آلودگی را می‌کشند و سپس این مواد نفتی به تلمبه خانه گوره در بندر امام حسن شهرستان دیلم منتقل می‌شود.
عبدالهی گفت: پاکسازی آب و خاک همزمان در حال انجام است و پس از پایان یافتن عملیات پاکسازی در صورت تایید کارشناسان حفاظت محیط زیست، پایان عملیات اعلام می‌شود.
او عنوان کرد: آلودگی نفتی به دریا و زمین‌های کشاورزی روستا‌های اطراف سرایت نکرده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه با اشاره به بررسی حقوقی این حادثه، بیان کرد: پرونده آلودگی نفتی دره بهون در مراجع قضائی پیگیری خواهد شد.
میدان نفتی گُلخاری در ۳۵ کیلومتری شمال بندر گناوه قرار دارد و در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران است.
خط لوله ۸ اینچ میدان نفتی گُلخاری ۱۱ دی دچار نشتی می‌شود اما با وجود برطرف شدن نشتی، چون پاکسازی به خوبی صورت نگرفته بود، لکه‌های نفتی با ورود آب ناشی از بارندگی در بالادست دره فصل بهون را دچار آلودگی می‌کنند.
 

منبع: باشگاه خبرنگاران 


کد مطلب: 132097

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/132097/بیشتر-آلودگی-نفتی-گناوه-پاکسازی

نفت ما
  https://www.naftema.com