کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هیئت کره جنوبی دست خالی از تهران بازگشت

24 دی 1399 ساعت 15:36

یک رسانه کره‌ای درباره رایزنی‌های اخیر هیئت کره جنوبی در تهران نوشت که دیپلمات های این کشور که برای رایزنی درباره نفتکش توقیف شده به ایران رفته بودند، دست خالی برگشتند.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    به نوشته روزنامه کریا جونگ آنگ، دیپلمات‌های کره جنوبی که درباره آزادی نفتکش این کشور در ایران مذاکره کردند، به دلیل اختلاف نظر بر سر دارایی‌های مسدود شده ایران و موضوع آلوده کننده بودن نفتکش کرهای، تهران را دست خالی ترک کردند.
این روزنامه به نقل از وزارت امورخارجه کره جنوبی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، چوی جونگ کان معاون اول وزیر امورخارجه در هفته جاری سفری سه روزه به ایران داشت تا با مقامات ارشد این کشور درباره آزادی کشتی کرهای و خدمه آن رایزنی کند اما نتوانست به هیچ توافقی دست یابد.
این روزنامه افزود: گفتوگوها در جهت یافتن راه حلهای سازنده و سریع برای موضوعات موجود بر اساس دوستی قدیمی میان دو کشور ادامه خواهد داشت.
این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که طرف ایرانی وعده داده است که درباره موضوع توقیف نفتکش کره جنوبی فرایند منصفانه قضایی به کار گیرد و به علاوه رفتار انسان دوستانه و ارائه خدمات کنسولی به 20 خدمه نفتکش را تضمین کند.
بنابر ادعای وزارت امورخارجه کره جنوبی، چوی جونگ کان در دیدارهای خود خواستار شواهد کافی برای اثبات اتهام تهران مبنی بر این شده که کشتی کرهای آبهای ایران را آلوده کرده است.
این مقام کرهای همچنین درباره مسئله دارایی های بلوکه شده ایران بالغ بر هفت میلیارد دلار در حساب های بانکی کره جنوبی رایزنی کرده است. ایران تاکید دارد که سئول این پول رابه عنوان گروگان نگه داشته است.
به گزارش ایسنا، نیروی دریایی سپاه پاسداران ۱۵ دی ماه در بیانیه ای از توقیف یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری هانکوک چیمی به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس خبر داد که حامل هفت هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی بوده است.
سفارت سئول در تهران در همان روزهای ابتدایی توقیف نفتکش کره جنوبی، ایمنی و سلامت تمام خدمه این کشتی را مورد تائید قرار داد.
مقامات کشورمان طی روزهای اخیر بارها تاکید کردهاند که توقیف نفتکش کرهای موضوعی کاملا فنی بوده و پرونده آن در دستگاه های مربوطه در حال پیگیری است.

منبع: ایسنا 


کد مطلب: 132111

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/132111/هیئت-کره-جنوبی-دست-خالی-تهران-بازگشت

نفت ما
  https://www.naftema.com