کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازار نفت شیل تقویت می شود

27 دی 1399 ساعت 14:39

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) انتظار دارد که با افزایش قیمت نفت تولید نفت خام شیل بهبود یابد.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    اوپک روز پنجشنبه (۲۵ دی‌ماه) اعلام کرد که چشم‌انداز نفت شیل ایالات متحده آمریکا به دلیل افزایش قیمت‌ها کمی خوش‌بینانه است و تولید آن در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ بهبود بیشتری خواهد داشت و آن را نشانه‌ای از این مسئله دانست که سیاست کاهش تولید نفت، به عرضه نفت بیشتر رقیبان کمک می‌کند.
تولیدکنندگان شیل ایالات متحده آمریکا عضو توافق کاهش تولید نفت ائتلاف اوپک و متحدانش (اوپک پلاس) برای حمایت از قیمت‌ها و کاهش عرضه مازاد نیستند.
اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد: مجموع عرضه نفت آمریکا در سال ۲۰۲۱، ۳۷ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد و به ۱۷ میلیون و ۹۹۰ هزار بشکه در روز می‌رسد که ۷۱ هزار بشکه در روز بیشتر از پیش‌بینی پیشین است.
بازگشت قابل توجه تولید نفت شیل می‌تواند تلاش‌های اوپک و متحدانش برای حمایت از بازار را مختل کند، قیمت نفت خام در هفته گذشته با حمایت کاهش عرضه اوپک پلاس و کاهش داوطلبانه تولید عربستان به بیش از ۵۷ دلار برای هر بشکه و بالاترین سطح در ۱۱ ماه اخیر رسید.
اوپک گفت: با افزایش قیمت نفت چشم‌انداز عرضه ۲۰۲۱ هم‌اکنون برای نفت شیل آمریکا کمی خوشبینانه‌تر است و انتظار می‌رود تولید شیل در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ بهبود یابد.
این سازمان همچنین در این گزارش پیش‌بینی خود برای تقاضای جهانی نفت را بدون تغییر گذاشت و اظهار کرد: مصرف نفت امسال پس از کاهش تولید بی‌سابقه روزانه ۹ میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه‌ای نفت در سال گذشته در پی همه‌گیری ویروس کرونا ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد و به ۹۵ میلیون و ۹۱۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.


کد مطلب: 132157

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/132157/بازار-نفت-شیل-تقویت-می-شود

نفت ما
  https://www.naftema.com