کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آغاز حرکت ترکمنستان در جهت توسعه صادرات گاز

28 دی 1399 ساعت 12:41

با حضور رئیس جمهور ترکمنستان مراسم بهره برداری از ایستگاه کمپرسور گاز جدید در میدان گازی "مالایا" در ولایت «لباب» ترکمنستان برگزار شد.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    با حضور «قربان قلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان مراسم بهره برداری از ایستگاه کمپرسور گاز جدید در میدان گازی "مالایا" در ولایت «لباب» ترکمنستان برگزار شد.
در این مراسم رئیس مجلس ترکمنستان، اعضای دولت، روسا و نمایندگان تعدادی از وزارتخانه‌ها و ادارات کشور و همچنین نمایندگان شرکت ملی نفت چین به ریاست «لی شولیان» در ترکمنستان حضور داشتند.
به افتخار راه اندازی این تاسیسات، کنفرانسی ترتیب داده شد که در آن رئیس جمهور ترکمنستان سخنرانی کرد.
بردی محمد اف تاکید کرد که سیاست «عشق آباد» در مورد انرژی که دارای ذخایر زیادی از منابع هیدروکربنی است، در جهت توسعه همه جانبه نفت و گاز و توسعه آن در سیستم انرژی جهان استفاده می‌شود.
مدیرعامل شرکت ملی و بین المللی نفت چین نیز در سخنرانی خود خاطرنشان کرد: راه اندازی ایستگاه کمپرسور گاز ، امکان صادرات گاز طبیعی از ترکمنستان به بازارهای بین‌المللی را گسترش می‌دهد.
شولیان افزود: مراسم تشریفاتی راه اندازی خط لوله گاز آسیای مرکزی و چین در 14 دسامبر 2009 ، با مشارکت سران ترکمنستان، چین، ازبکستان و قزاقستان، باعث احیا و مدرن سازی جاده ابریشم باستان شد.
بنا به اظهارات وی، تاکنون حدود 290 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از میادین توسعه یافته توسط ترکمن گاز و شرکت ملی نفت چین به سواحل اقیانوس آرام تحویل داده شده است.
راه اندازی این ایستگاه کمپرسور گاز با ظرفیت سالانه 30 میلیارد متر مکعب باعث افزایش صادرات گاز طبیعی ترکمنستان خواهد شد.
چین در حال حاضر بزرگترین وارد کننده گاز طبیعی این کشور است که میلیاردها متر مکعب مواد اولیه انرژی وارد خط لوله بین المللی ترکمنستان-ازبکستان-قزاقستان-چین می‌شود.

منبع: فارس 


کد مطلب: 132167

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/132167/آغاز-حرکت-ترکمنستان-جهت-توسعه-صادرات-گاز

نفت ما
  https://www.naftema.com