کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بایدن مجوز حفاری نفت و گاز را متوقف کرد

4 بهمن 1399 ساعت 9:28

بایدن به منظور عمل به قول خود برای مقابله با تغییرات جوی، اعطای مجوز حفاری نفت و گاز در زمین‌های فدرال و اجاره ذخایر انرژی عمومی را متوقف کرد .


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   دولت بایدن روز پنجشنبه اعلام کرد اعطای مجوز حفاری نفت و گاز در زمین‌ها و آب‌های عمومی آمریکا را به مدت 60 روز متوقف می‌کند. این دستور بخشی از اقدامات وزارت کشور آمریکا برای بررسی برنامه‌های دولت است.
 این اقدام به دنبال قول کمپین انتخاباتی بایدن برای توقف حفاری در زمین‌های فدرال و پایان دادن به اجاره ذخایر انرژی عمومی به عنوان بخشی از طرح او در مقابله با تغییرات جوی صورت گرفته است.
 تعلیق مجوزهای حفاری نفت و گاز بلافاصله طبق دستوری که به امضای وزیر کشور آمریکا رسید اجرایی شد. این دستور شامل عملیات‌های فعلی نفت و گاز طبق مجوزهای معتبر نمی‌شود. یعنی فعالیت‌های نفت و گاز در میلیون‌ها هکتار از زمین‌های خلیج مکزیک ناگهان متوقف نخواهد شد.
 این دستور همچنین اعطای مجوز برای برنامه‌های معدنکاری و فروش و تبادل زمین را متوقف می‌کند.
 این اطلاعیه وزارت کشور آمریکا به معنای مخالفت شدید با موسسه نفت آمریکا، اصلی‌ترین گروه تجارت صنعت نفت این کشور، است که اعلام کرده بود محدود کردن دسترسی به منابع انرژی عمومی یعنی واردات نفت بیشتر ،از دست رفتن اشتغال و درآمدهای مالیاتی کمتر.
مارک سامرز، رئیس موسسه نفت آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد:«به تاخیر انداختن برنامه‌های انرژی آمریکا به جوامع عمومی آسیب رسانده و مانع رشد اقتصاد کشور می‌شود».
 نفت و گاز استخراج شده از زمین‌ها و آب‌های عمومی آمریکا حدود یک چهارم تولید سالانه این کشور را تشکیل می‌دهد. استخراج و سوزاندن این سوختها سالانه حدود 55 میلیون تن گاز گلخانه ای وارد جو می‌کند.

منبع: تسنیم 


کد مطلب: 132321

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/132321/بایدن-مجوز-حفاری-نفت-گاز-متوقف

نفت ما
  https://www.naftema.com