کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت قطار از فردا

6 بهمن 1399 ساعت 15:50

رئیس انجمن حمل‌ونقل ریلی گفت: مسافرانی که پیش از این بلیت قطار پیش خرید کرده بودند، مشمول افزایش قیمت نمی‌شوند.


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   محمد رجبی  رئیس انجمن شرکت‌های  حمل‌ونقل ریلی کشور  با بیان اینکه افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت قطار تنها برای کوپه‌های خالی و یا کوپه‌هایی است که فاصله گذاری اجتماعی در آنها رعایت می‌شود، گفت:  خانواده‌های چهار نفره یا شش نفره که کوپه‌های دربست برای  سفرهای حمل و نقل ریلی خود انتخاب می‌کنند مشمول  افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت نخواهند شد.
رئیس انجمن حمل‌ونقل ریلی کشور بیان کرد: فاصله گذاری اجتماعی و رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی و دستورالعمل‌هایی که ستاد ملی مقابله مقابله با کرونا اعلام کرده است از ابتدای شیوع  ویروس کرونا به صورت کامل در تمامی مسیرهای حمل و نقل ریلی رعایت  می‌شود.
رجبی  با بیان اینکه تنها کوپه‌های خالی و یا افرادی که بلیت‌های تکی خریداری می‌کنند، مشمول این افرایش قیمت می‌شوند، افزود: در چنین شرایطی حتی اگر کوپه‌ها خالی باشند شرکت‌های حمل‌ونقلی به تمامی آنها خدمات و سرویس ارائه می‌دهند و در شرایط کرونایی کشور هم  تمامی کوپه‌ها و صندلی‌ها به صورت کامل ضدعفونی می‌شوند.
مدیر عامل رجا با اشاره به اینکه ظرفیت اشغال صندلی‌ها در ناوگان حمل و نقل ریلی به صورت متوسط ۳۲ درصد کاهش داشته است، گفت: با توجه به زیانده بودن شرکت‌های حمل‌ونقلی در این ایام ما اقداماتی انجام دادیم تا باعث کاهش هزینه‌ها شود اما در چنین شرایطی واقعا هزینه تمام شده ارائه خدمات برای ما بسیار بالا بوده بنابراین درخواست افزایش قیمت بلیت‌ها را مطرح کردیم.
رجبی توضیح داد: درخواستی که ما برای این افزایش قیمت بلیت داشتیم برای هر دو نفر در کوپه ۵۰ درصد و برای هر سه نفره ۲۵ درصد بود که  در نهایت شورای ترابری با طرح  ۳ نفری و افزایش ۲۵ درصدی موافقت کرد.

بلیت‌های پیش خرید شده گران نشده‌اند
مدیر عامل رجا توضیح داد:  این مصوبه در ابتدای بهمن تصویب شد و امروز به دستگاه‌ها و بخش‌های فروش بلیت ابلاغ شده است، امیدواریم فردا اجرایی شود  و بنابراین مسافرانی که پیش از این  ایام  بلیت پیش خرید کرده بودند  مشمول این افزایش قیمت نخواهند شد.
گفتنی است، طبق مصوبه شورای عالی ترابری «همسو با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مصوب ستاد مدیریت بیماری کرونا و با هدف جبران بخشی از هزینه‌های ناشی از صندلی خالی در قیمت بلیت‌ها، چنانچه ظرفیت ۵۰ درصد و کمتر در واگن‌های ۴ و ۶ نفره رعایت شود، افزایشی به میزان ۲۵ درصد از تاریخ یکم بهمن ۱۳۹۹ بر نرخ بلیت‌های صادره اعمال می‌شود.»
پیرو تصمیمات نشست در تاریخ ۹۹/۰۷/۲۲ کمیسیون فرعی شورا، موضوع درخواست انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران و برخی از انجمن‌ها و تشکل‌های تخصصی دیگر برای عضویت در شورای عالی هماهنگی ترابری کشور، مطرح و مورد موافقت قرار گرفت و لیکن مقرر شد موضوع از لحاظ حقوقی از دفتر حقوقی وزارت متبوع استعلام شود.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران 


کد مطلب: 132416

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/132416/افزایش-۲۵-درصدی-قیمت-بلیت-قطار-فردا

نفت ما
  https://www.naftema.com