کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با ساخت بيش از 10 هزار قطعه يدكي و صنعتي :

پتروشيمي بندرامام با سرعت در مسير داخلي سازي

7 بهمن 1399 ساعت 10:34

پتروشیمی بندرامام موفق شد با تلاش کارشناسان و متخصصان خود ساخت قطعات کاربردی واحدهای تولیدی خود را به بیش از 10 هزار قطعه برساند.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    با دستور حميدرضا رستمي مديرعامل شركت در سال 1397 كميته ساخت داخل با ساختاري جديد و استراتژي نوين همسو با اهداف كلان سازمان شكل گرفت كه در پي آن پتروشيمي بندرامام موفق شد با تلاش كارشناسان و متخصصان خود ساخت قطعات كاربردي واحدهاي توليدي خود را به بيش از 10 هزار قطعه برساند . 
كميته ساخت داخل پتروشيمي بندرامام با استراتژي و نقشه راه مشخص و تدوين شده همچون توسعه روابط با شركت هاي دانش بنيان ، دانشگاه ها و پژوهشگاه هاي معتبر داخلي ، توسعه سيستم هاي ايجاد رقابت سالم ، توسعه حق مالكيت معنوي ، توسعه روابط با شركت هاي منطقه به منظور دستيابي به اهداف مشترك ، توسعه روابط بلند مدت و سودآور با سازندگان معتبر داخل كشور ، تقويت و توسعه زيرساخت هاي مرتبط با فرآيند ساخت داخل در محيط داخلي شركت ، توسعه روابط با صنايع بزرگ داخلي با هدف تقويت ايده هاي نوآورانه در بخش هاي ساخت قطعات يدكي ، كاتاليست ها و كميكال ها فعاليت مي كند.
فعاليت كميته ساخت داخل سبب شناسايي 41 هزار و 263 قطعه در پتروشيمي بندرامام است كه پتانسيل ساخت داخل را دارند و كميته ساخت داخل اين شركت بيش از 10 هزار قطعه را داخلي سازي كرده است. 
گفتني است در فرآيند واحدهاي توليدي پتروشيمي بندرامام 187  كاتاليست كاربرد و استفاده دارند كه كميته ساخت داخل شركت با فعاليت گسترده در بخش بومي سازي كاتاليست هاي پليمري و غير پليمري توانسته تا كنون با مشاركت و همكاري شركت هاي دانش بنيان داخل كشور نود و نه كاتاليست و كميكال واحدهاي توليدي شركت را داخلي سازي كند. به اين معناست كه نزديك به 53 درصد از كاتاليست هاي مورد استفاده واحدهاي توليدي پتروشيمي بندرامام تا كنون به دست كارشناسان و متخصصان شركت بومي سازي شده است.
شايان ذكر است با استراتژي ابلاغي از سوي مديرعامل پتروشيمي بندرامام به كميته ساخت داخل ، چشم انداز اين كميته تامين و بومي سازي 70 درصد از مواد شيميايي و كاتاليست ها  و همچنين داخلي سازي 40 درصد از قطعات يدكي مورد نياز شركت تا سال 1403 است.


کد مطلب: 132441

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/132441/پتروشيمي-بندرامام-سرعت-مسير-داخلي-سازي

نفت ما
  https://www.naftema.com