کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ذخیره‌سازی نفت ونزوئلا کاهش یافت

8 بهمن 1399 ساعت 15:49

افزایش صادرات نفت خام ونزوئلا با وجود تحریم‌های ایالات متحده آمریکا سبب شد ذخیره‌سازی‌های نفت این کشور کاهش یابد.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   اسناد داخلی شرکت دولتی نفت ونزوئلا (پدوسا) نشان داد که ذخیره‌سازی‌های نفت خام صادراتی پدوسا در این هفته به پایین‌ترین سطح از اواخر ماه نوامبر رسیده است.
ذخیره‌سازی نفت خام در پایانه مری ۱۶ واقع در بندر خوزه که پایانه اصلی نفت این کشور است در ۲۵ ژانویه به ۴ میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه رسید، این رقم در ۲۱ دسامبر ۹ میلیون بشکه بود.
این کاهش در حالی رخ داد که صادرات نفت خام پدوسا و شرکت‌های سرمایه‌گذاری مشترک آن با وجود تحریم‌های ایالات متحده علیه این شرکت در حال افزایش است، زیرا شرکت‌های دیگری جایگزین مشتریان سنتی شده‌اند.
از زمان اعمال تحریم‌ها در ژانویه ۲۰۱۹، ذخیره‌سازی‌های بسیار زیاد در پایانه خوزه مدام مانع تولید نفت پدوسا شده که اغلب این شرکت را مجبور به توقف فرآورش و اختلاط نفت در پالایشگاه‌های نزدیک پایانه و استخراج نفت بیشتر در بالادست کرده است.
براساس داده‌ها، کاهش ذخیره‌سازی در این ماه به پدوسا این امکان را داده است تا فرآورش و اختلاط نفت خام را – که برای تبدیل نفت خام سنگین کمربند اورینوکو به گریدهای قابل صادرات لازم است - افزایش دهد. انجام این فرآیند در ۲۵ ژانویه معادل ۲۵۷ هزار بشکه در روز و در ۲۱ ژانویه ۲۷۶ هزار بشکه در روز بود.


کد مطلب: 132499

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/132499/ذخیره-سازی-نفت-ونزوئلا-کاهش-یافت

نفت ما
  https://www.naftema.com