کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیام تسلیت معاون برنامه‌ریزی و توسعه هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس:

مرحوم حسن بیگی سردار بزرگ و گمنام جبهه جهاد و سازندگی بود

14 بهمن 1399 ساعت 10:16

در پی درگذشت مهندس حسن بیگی از مدیران خوشنام و با سابقه درخشان  صنعت پتروشیمی، مهندس طاهری نجف‌آبادی در پیامی ضمن تسلیت درگذشت او، به مرور خدمات مرحوم بیگی در صنعت پتروشیمی پرداخت.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،     متن پیام معاون برنامه‌ریزی و توسعه هلدینگ خلیج فارس بدین شرح است:

انالله واناالیه راجعون                 
بسیار ناباورانه است، شنیدن خبر پرواز ملکوتی مردی بزرگ از خانواده بزرگ صنعت نفت و پتروشیمی!
از زمانی که آن عزیز تلاشگر را شناختم لحظه‌ای آرامش نداشت؛ همواره در اندیشه توسعه، تولید و آغاز کاری جدید بود؛تا برگ زرینی بر آثار ارزشمند خود بیفزاید.
از مدیرعاملی فارابی، ایران نیپون، در سال 60 تا بدوش گرفتن کارهای بسیار سنگین درپتروشیمی اراک و پس از آن با به ثمر رسانیدن آخرین واحد در اراک، وارد پتروشیمی جم شد و چقدر زحمات شبانه‌روزی متحمل شد تا آن عظمت را به ثمر رسانید؛ که اثری بس بزرگ بود و تنها از آن مرد شجاع و پرکار می‌توانست چنین مجتمعی متولد شود و نهایتاً، پتروشیمی جم را تقدیم ملت ایران کرد، بی‌درنگ مدیرعاملی پتروشیمی مرجان را بعهده گرفت و آنرا در شرایط سخت به ثمر رسانید؛ که اکنون درحال تولید است و سپس همکاری خود را با صندوق بازنشستگی و شستان در طرح‌های مختلف آغاز کرد و در چند ماه اخیر به کمک پتروشیمی جم،برای به ثمر رسانیدن یکی از واحدهای درحال ساخت آن شتافت؛ او واقعاً آرام وقرار نداشت تا بار افتاده‌ای را برای صنعت پتروشیمی بدون منت بلند کند و در جای‌،جای پتروشیمی اثرات ارزشمندی از ایشان می‌درخشد.
اصلاً نمی‌شود باور کرد؛ که با این جوش‌وخروش ،پرواز کرده باشد!
او سردار بزرگ جبهه جهاد و سازندگی بود و اثرات وجودی اش در خدمت به جامعه و افزایش تولید ناخالص ملی و ایجاد اشتغال و درامد ارزی در این شرایط وانفسای کشور از بسیاری از همسنگرانش والاتر بوده و هست،گرچه گمنام بلکه در پیشگاه خداوند بزرگ سرافراز و با کوله‌باری پر از حسنات و باقیات وصالحات به دیدار معبودش شتافت.
درگذشت این بزرگ مرد را اول به خانواده معظم و فرزندانش تسلیت عرض می‌کنیم ؛که مسلماً ارائه این خدمات بزرگ آن مرحوم، باعث دوری از خانواده بود،چه اینکه در دوره راه‌اندازی پروژه هاروزها و ماه‌ها به خانه نمی‌رفت، در این اواخر در راه‌اندازی مرجان دو تا سه ماه در عسلویه به‌قول خودشان درکنار آهن و لوله زیست، تا به‌ تولید رسیدند و این فشارها روی خانواده ایشان هم بود، آنان صبورانه تحمل کردند و قطعاً در ثواب آن درپیشگاه ایزد متعال مأجور هستند و انشالله فرزندان راه پدر ارجمند خود را درخدمت به خلق به پیش می‌گیرند.
از ایزد متعال برای آن خانواده فداکار بردباری و صبر و اجر خواهانیم. از طرفی تسلیت به همکاران و دوستان پتروشیمی، آقای بیگی رفتنش همه را حیرت‌زده کرد، همکاری صمیمی و بی‌ریا و بدون ادعا را از دست دادیم گرچه واقعه‌ی تلخ و دردناک بود؛ ولی دعوت حق را لبیک و وارد مرحله واقعی حیات خود شد تا نتیجه و حاصل زحمات خود را دریافت کند، رحمت‌الله علیه...
آنچه کشت سال‌ها برای کشور تولید می‌کند و همه بهره‌مند می‌شوند و به اندوخته اخرتی ایشان واریز می‌شود، هیچ‌وقت از کم‌محبتی‌ها دلسرد نشد و به‌سرعت کار جدیدی را شروع کرد و اکنون درجوار رحمت حق ارمید، به‌واقع  آیه شریفه قرآن درحق او صادق است 
«ارجعی الی ربک راضیه مرضیه ؛فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی».
خداوندا شاهد باش بجز خوبی، خدمت، عمل صالح، از ایشان ندیدیم و حالا در جوار رحمتت پس از این‌همه تلاش آرمیده است؛ از بهترین‌ها نصیبش فرما، تا پس از عمری کار، آرامش گیرد و بهشت برین نصیبش فرما.


کد مطلب: 132655

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/132655/مرحوم-حسن-بیگی-سردار-بزرگ-گمنام-جبهه-جهاد-سازندگی

نفت ما
  https://www.naftema.com