کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تحقق كارهاي بزرگ با صنعت پتروشیمی در تحریم

28 بهمن 1399 ساعت 7:52

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: یکی از صنایعی که با وجود تحریم‌ها امکان تحقق کار‌های بزرگی در کشور را فراهم کرده است صنعت پتروشیمی است.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   غلامحسین مظفری در آیین گشایش دومین نمایشگاه بین المللی پتروشیمی در کیش به ظرفیت‌های منحصر بفرد کیش برای توسعه فعالیت‌های عرصه پتروشیمی و خدمات پشتیبانی حوزه نفت و گاز اشاره کرد و گفت: جزیره کیش با حضور ده‌ها شرکت حوزه پشتیبانی نفت، گاز و پتروشیمی و فضای تحقیق و توسعه در مرکز نوآوری کیش ظرفیت تبدیل شدن به هاب فعالیت‌های پتروشیمی کشور را داراست.
مظفری افزود: مرکز نوآوری کیش برای تقویت زمینه حضور شرکت‌های دانش بنیان در منطقه نقش موثري دارد.
وي افزود: اين مرکز فرصتی را فراهم کرده که این جزیره نقش موثری در توسعه آبادانی کشور به ویژه در حوزه‌های دانش بنیان ایفا کند.
وی با دعوت از شرکت‌های دانش بنیان فعال در صنایع پتروشیمی برای استقرار در مرکز نوآوری کیش گفت: اگرچه محور اصلی فعالیت‌ها در کیش گردشگری است، اما حضور ٣٤٦ شرکت فعال در زمینه‌های مختلف صنعتی، تولیدی، حضور شعب بین المللی دانشگاه‌های مطرح کشور در کیش و وجود شرکت‌های فعال در عرصه نفت و گاز، فرصت مطلوب و بستر ارزشمندی را برای رونق فعالیت‌های حوزه پتروشیمی و توسعه اقتصادی کشور در این منطقه آزاد فراهم کرده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بهره مندی از بزرگترین حوزه‌های گازی کشور در اطراف جزیره کیش را موهبتی ارزنده برشمرد و تاکید کرد: باید با ایجاد امکان انتقال این ذخایر ارزشمند به دیگر مناطق دنیا، توسعه اقتصادی کشور را تسریع کرد.
وی افزود: سال گذشته پیشنهادی برای ایجاد دبیرخانه دائمی نمایشگاه پتروشیمی در جزیره کیش مطرح شد و کنسرسیوم ۵ گانه محصول شکل گیری این دبیرخانه بود.
مطفری تصریح کرد: استمرار جلسات و پیگیری‌های جدی نتایج ملموسی را در این حوزه به همراه داشت و امید می‌رود بتوانیم گام‌های موثری در زمینه استفاده از طرفیت‌های این منطقه برای رشد صنعت پتروشیمی برداریم.

وی با تقدیر از حضور همه سازمانها، نهاد‌ها و مجموعه‌هایی که در شکل گیری این رخداد تاثیرگذار و دستاورد‌های آن، مشارکت داشته اند، ابراز امیدواری کرد همایش و نمایشگاه بین المللی پتروشیمی کیش دستاورد‌های ارزشمندی به همراه داشته و زمینه ساز رونق این صنعت در منطقه و کشور باشد.


کد مطلب: 132992

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/132992/تحقق-كارهاي-بزرگ-صنعت-پتروشیمی-تحریم

نفت ما
  https://www.naftema.com