کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آغاز عملیات ساخت پنجمین پالایشگاه تولید روغن پایه در بندر عباس

29 بهمن 1399 ساعت 17:24

همزمان با روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی عملیات پنجمین پالایشگاه تولید روغن پایه ایران با هدف جلوگیری از واردات روغن های خارجی در بندرعباس آغاز شد.


به گزارش نفت ما،احداث این پالایشگاه توسط شرکت معماران تجارت آفتاب به عنوان یکی از شرکت های بخش خصوصی فعال در حوزه نفت و فراوردههای صورت خواهد گرفت 

 
    استاندار هرمزگان به همراه رئیس کل دادگستری، دادستان، فرماندار و تنی چند از مقامات استانی روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی این پالایشگاه گفت:واحد صنعتی یاد شده در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید، در بندرعباس احداث می‌شود.
فریدون همتی افزود: رفع موانع اجرای این پروژه مهم با کمک و همکاری مناسب مجموعه دستگاه‌های قضایی و نظارتی استان هرمزگان در جلسه هفته گذشته شورای سیاستگذاری اقتصاد مقاومتی استان در دادگستری انجام شد تا روند اجرای این طرح پس از ۲سال وقفه ، به سرعت آغاز شود.
استاندار هرمزگان از تلاش‌های مجموعه مدیران دستگاه‌های اجرایی، قضایی و نظارتی به ویژه رئیس کل دادگستری استان، دادستان و مدیر کل اطلاعات هرمزگان برای کمک به اجرای این پروژه در راستای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی، تشکر و قدردانی کرد.
این پالایشگاه با سرمایه گذاری۱۵۰میلیون دلاری شرکت معماران تجارت آفتاب با هدف تولید انواع روغن های پایه لوبکات با جدیدترین فن آوری روز دنیا توسط بخش خصوصی، جلو گیری از خام فروشی و واردات روغن های خارجی، تبدیل استان هرمزگان به پنجمین قطب تولید روغن در کشور، ایجاد ظرفیت مازاد برای صادرات و ارز آوری، اشتغالزائی مستقیم بیش از ۱۲۰۰ نفر و بیش از ۳۵۰۰ نفر غیر مستقیم و ایجاد فرصت برای شکل گیری دهها واحد پائین دستی و با ظرفیت تولید روزانه یکهزار بشکه روغن پایه در منطقه اقتصادی ویژه خلیج فارس ساخته می شود.
همزمان با مراسم کلنگ زنی پروژه احداث پالایشگاه تولید روغن پایه در کشور آئین کاشت و احداث اولین پارک مسئولیت اجتماعی شرکتها در کشور  با هدف پایبندی به اجرای مسئولیت های اجتماعی شرکت معماران تجارت آفتاب و کاشت بیش از ۸۰۰۰ اصله درخت مثمر بومی استان هرمزگان در زمینی با وسعت ۱۶ هکتار  توسط مقامات استانی نیز در حاشیه میدان تسویه خانه،  کمربندی شهید رجائی نیز برگزار شد.












کد مطلب: 133078

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/133078/آغاز-عملیات-ساخت-پنجمین-پالایشگاه-تولید-روغن-پایه-بندر-عباس

نفت ما
  https://www.naftema.com