کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آغاز جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «موج» کیش

2 اسفند 1399 ساعت 7:03

چهارمین جشنواره فیلم «موج» شامگاه پنجشنبه ۳۰ بهمن درسالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش آغاز بکار کرد.


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش شامگاه پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه با حضور هنرمندان سینما و رعایت کامل ضوابط بهداشتی  در سالن خلیج‌فارس منطقه آزاد کیش برگزار شد.
مهرداد ایازی‌ مدیر اجرایی این جشنواره که اجرای مراسم را هم به عهده داشت با قدردانی از همراهی همدلانه همه شرکت کنندگان و علاقمندان به جشنواره موج برای استمرار برگزاری این رویداد سینمایی در کیش گفت: قرار ما این نبود که دوره چهارم به این شکل برگزار شود، آرزوهای زیادی داشتیم که برای تحقق آن نیز تلاش کردیم ولی کرونا این مهمان کوچک  شکل برگزاری جشنواره را محدود کرده است.
وی تاکید کرد: جای فیلمسازان زیادی خالی است و امیدواریم دوره بعد دوباره دور هم جمع شویم.
سپس رضا اردلان رییس چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم موج کیش با بیان اینکه حضور هنرمندان مطرح کشور در این جشنواره برگ زرینی بر کارنامه درخشان سینما در کیش افزوده است گفت : تلاش شما که با تلاش های خود و احساس عمیق مسئولیت اجتماعی با هزینه شخصی جامعه امروز ایران را با زوایای مختلف فرهنگ کشورمان آشنا می‌کنید قابل تقدیر است .
رییس چهارمین دوره جشنواره فیلم «موج» کیش با قدردانی از همه کسانی که در برگزاری سه دوره قبل و این دوره جشنواره مشارکت داشتند تصریح کرد: اگر اراده شما نبود، این جشنواره هم مثل سایر رویدادها درگیر کرونا شده و به ناچار به سال آینده موکول می شد اما عشق و تلاش شما سبب روشن مانده چراغ جشنواره موج کیش شد.
اردلان با اشاره به تلاش برگزار کنندگان برای ارتقاء کمی و کیفی هر دوره افزود: منطقه آزاد كيش سهم خود را از سينماي درخشان ايران طلب مي كند و تلاش دارد كه هرسال و هر دوره موفق تر عمل كند و خوشبختانه اين موضوع به ثمر نشسته است.
وی عنوان كرد: در دو دوره گذشته با موضوع دريا، گردشگري و آب توانستيم مردم را با ويژگي هاي جزيره كيش آشنا كنيم؛ امسال نيز  در اين شرايط خاص كرونايي براي نخستين بار بخش بين الملل را به جشنواره اضافه كرديم تا در ابعاد بين المللي نيز شاهد درخشش اين جشنواره باشيم.
رئيس چهارمين دوره از جشنواره بين المللي فيلم كوتاه موج در پايان از حمايت ها و نگاه ويژه مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش، معاون فرهنگي و اجتماعي و همکاران این معاونت ، شورای سیاستگذاری، هیات داوران، هیات بازبینی و روابط‌عمومی سازمان در برپايي موفق اين رويداد قدردانی کرد.
ابراهیم حصاری دبیر این رویداد سینمایی نیز با ابراز خرسندی از تحقق امکان برگزاری این جشنواره در شرایط سخت ناشی از کرونا گفت : دوست داشتیم افراد بیشتر و شمار گسترده تری ازسینماگران کشورمان اینجا می‌بودند  
،به ویژه جای اهالی رسانه خالی است ولی به دلیل رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا فقط می‌توانستیم میزبان تعداد کمی از افراد باشیم.
 حصاری افزود:  خرسندیم که دوستانی ارزشمند هر سال کیفیت برگزاری را با حضور خود بهتر می‌کنند، امسال نیز تعداد آثار رسیده فراتر از انتظار بود چراکه  پنج هزار اثر در بخش بین‌الملل بهدبیرخانه جشنواره ارسال شد.
وی با بیان اینکه در همه بخش‌ها از حضور همراهان مجرب و کارآزموده بهره مند بودیم گفت: افراد زیادی کمک کردند تا این جشنواره شکل بگیرد که از همه تشکر می‌کنم.
برش کیک جشنواره با  حضور مهوش شیخ‌الاسلامی کارگردان سینمای مستند که از داوران این دوره جشنواره است و دیگر هنرمندان عرصه سینما، گرفتن عکس دسته‌جمعی و اجرای گروه موسیقی بومیان کیش به سرپرستی حسن خلدون از دیگر بخش های مراسم افتتاحیه چهارمین دوره جشنواره فیلم کوتاه موج کیش بود.
چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش از ۳۰ بهمن تا ۳ اسفند در جزیره کیش در حال برگزاری است و تماشای فیلم های منتخب و شرکت در کارگاه های آموزشی این جشنواره برای تمامی علاقمندان رایگان است.
لازم به ذکر است بیش از 60 فیلم از مجموع آثار منتخب جشنواره موج اول و دوم اسفند صبح ها ازساعت 10 و سی دقیقه تا 12 و بعد از ظهرها 16 تا 19 و سی دقیقه در مرکز همایش های بین المللی کیش اکران می شود.


کد مطلب: 133097

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/133097/آغاز-جشنواره-بین-المللی-فیلم-کوتاه-موج-کیش

نفت ما
  https://www.naftema.com