کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مهندس هدایت شهردار سرعین خبر داد؛

 احداث اولین پل گردشگری و ترافیکی شهر توریستی سرعین آغاز می‌شود

2 اسفند 1399 ساعت 13:58

عملیات احداث اولین پل گردشگری ترافیکی شهر توریستی سرعین به زودی آغاز می شود .


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    مهندس سید روح الله هدایت شهردار سرعین  با اعلام این مطلب به تاریخچه و ضرورت احداث این پل اشاره کرد و گفت: این پروژه قرار بود به صورت کابلی احداث شود که به دلایلی همچون تحریم و بالا بودن هزینه ها و ارزبری بالای آن جهت واردات کابل به پل سیمانی درختی تغییر طراحی یافت و طی رایزنی های انجام شده ساخت آن توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اجرا می شود.
 وی بودجه تقریبی   احداث پل را ۱۶۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت بخش اعظم آن از طریق شهرداری سرعین تامین می شود .
به گفته وی تفکر ساخت‌پل به سال‌ها قبل باز می‌گردد ، که در هر برهه زمانی وبا مشکلاتی مواجه و به مرحله اجرا نرسید ولی سرانجام خوشبختانه در سال جاری و به همت همه مسئولان اعم از استاندار، فرماندار، اعضای شورای شهر و دیگر دست اندرکاران.... وارد مرحله اجرا شده  و به این ترتیب بخش قابل توجهی از مشکلات ترافیکی شهر سرعین ( با سالانه بیش از ۸ میلیون گردشگر ) و اتصال کمربندی های شهر توسط این پل به یکدیگر مرتفع خواهد شد.
 وی گفت مسیر زیر این پل نیز برای مقاصد گردشگری در نظر گرفته شده و طرح های رفاهی و تفریحی در آن اجرا می‌شود.
 به گفته وی احداث این پل در مقایسه با پل کابلی بیش از ۵۰% صرفه جویی به همراه دارد.
 شهردار سرعین افزود :این پل بر روی مسیر كه جهت پیاده روی گردشگران طراحی شده است احداث می‌شود و تردد خودرو در مسیر سلامت مجاز نخواهد بود.
 هدایت ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری را از ضروریات شرایط فعلی برشمرد و گفت:  ایجاد شهرک‌های گردشگری و هتل های ۵ ستاره به همراه آب درمانی  از برنامه های است که برای تحقق این مهم اجرا خواهد شد.
 شهردار سرعین با اشاره به اینکه بودجه سال جاری شهرداری ۴۸ میلیارد تومان تعیین شده بود که نسبت به حدود ۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سال قبل رقم قابل توجهی است  که تا کنونی ۲۹ میلیارد تومان آن محقق شده وبا اقدامات پیش رو تا پایان سال همه بودجه تحقق می یابد.
 وی با اشاره به اینکه سرعین به عنوان توریست پذیر ترین شهر استان اردبیل با مناظر و طبیعت دیدنی آبهای گرم جوشان متنوع می باشد ،گفت: برای سال آینده بودجه حدود ۱۳۰ میلیارد تومان تصویب شده است.
 شهردار سرعین در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع هوشمند سازی اشاره کرد و گفت :پیمانکار این طرح نیز کلیه مراحل انتخاب و گزینش را در استان طی نموده و با اجرای آن کلیه اقدامات مرتبط با شهرسازی،  درآمد ، ممیزی املاک و غیره ....توسط  اپلیکیشن قابل انجام می‌شود و شهروندان بدون مراجعه به شهرداری نیازهای خود را از خانه استعلام خواهند کرد.
 وی در مورد معضل نخاله ها نیز گفت: طی قراردادی که با پیمانکار داریم نخاله ها از مسیر گردشگری سرعین آلوارس به مکان دیگری منتقل خواهد شد ،که تاکنون با حدود ۶۰۰ دستگاه کامیون بخشي ازاین نخا له ها منتقل شده و امیدواریم در آینده شاهد احداث یک پارک جنگلی پنج هکتاری بر اساس رایزنی با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) باشیم.
 وی سرانه فضای سبز را در حال حاضر ۱۱ متر برآورد کرد و گفت: با احداث پارک آناهیتا که حدود ۵ هزار متر مربع خواهد بود سرانه فضای سبز افزایش می یابد.

منبع:  راه مردم


کد مطلب: 133131

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/133131/احداث-اولین-پل-گردشگری-ترافیکی-شهر-توریستی-سرعین-آغاز-می-شود

نفت ما
  https://www.naftema.com