کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مصرف برق به بیش از ۴۰ هزار مگاوات رسید

6 اسفند 1399 ساعت 15:51

همزمان با سردتر شدن هوا در اکثر مناطق کشور روند مصرف برق نیز افزایشی شده و به ۴۰ هزار و ۲۵۷ مگاوات رسید.


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می‌دهد روند افزایشی مصرف برق از روز دوشنبه (۴ اسفندماه) آغاز شده است به گونه ای که در آن روز میزان مصرف چهل هزار و ۱۶۱ مگاوات بود.
روند افزایشی مصرف در حالی است که از ۱۹ بهمن ماه به بعد، میزان مصرف کاهش یافته و بیشتر در کانال ۳۷ هزار مگاواتی در نوسان بوده است.
گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران قرار گرفت بیانگر آن است که پس از هشدار روز یکشنبه سازمان هواشناسی مبنی بر سرد شدن هوا و تداوم آن تا پایان هفته جاری، روند مصرف برق هم افزایش داشته است.
روز گذشته(سه شنبه) میزان مصرف در ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه به چهل هزار و ۲۵۷ مگاوات رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۳۷ هزار و ۹۱۶ مگاوات برق بودف افزایش بیش از ۲ هزار مگاواتی پیدا کرده است.
مصرف برق صنایع نیز در این ساعت پنج هزار و ۴۸۴ مگاوات گزارش شده است.
روند مصرف برق در ساعت های میانی روز گذشته کاهشی بوده به گونه ای که در ساعت ۱۱ و ۲۴ دقیقه میزان مصرف ۳۷ هزار و ۷۴۴  مگاوات بوده و در بخش صنعت نیز۵ هزار و ۱۱۸ مگاوات مصرف شده است.
برهمین اساس سخنگوی صنعت برق با اشاره به این‌که پیش‌بینی‌ها بیانگر تداوم سرما و کاهش دمای هوا در هفته پیش رو است، از مردم خواست به منظور کمک به تامین انرژی مورد نیاز همه بخش‌ها، از مصارف بی‌رویه پرهیز کنند.  
تداوم روند افزایشی مصرف برق ناشی از تداوم برودت هوا احتمال کاهش عرضه گاز به نیروگاه‌ها را به همراه خواهد داشت که این موضوع احتمال بروز خاموشی ها را تقویت خواهد کرد.
منبع: ایرنا 


کد مطلب: 133281

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/133281/مصرف-برق-بیش-۴۰-هزار-مگاوات-رسید

نفت ما
  https://www.naftema.com