کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کیش میزبان جشنواره بین المللی نی انبان

11 اسفند 1399 ساعت 15:13

نخستین جشنواره بین المللی نی انبان کیش با رعایت تمامی دستورهای بهداشتی برگزار می‌گردد.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    ساز نی انبان، سازی است که سال‌ها در جزیره کیش و در موسیقی‌های محلی این جزیره و مراسم‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. نی انبان، ساز بادی کهنی است که از سال ۱۳۹۴ در استان‌های بوشهر، خوزستان، کرمان و هرمزگان به عنوان میراث فرهنگی ناملموس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
سعید یکه دهقان مدیر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این نکته که جشنواره بین المللی نی انبان
در فضای کاملاً باز برگزار می‌گردد، گفت: نخستین جشنواره نی انبان با رعایت کامل تمامی نکات  بهداشتی و در چند منطقه مانند کشتی یونانی، پارک ساحلی مرجان، اسکله تفریحی و پارک جنب مجموعه میکامال برگزار خواهد شد.
یکه دهقان افزود: این جشنواره طی سه روز و از تاریخ ۲۰ اسفند ماه ۹۹ اجرا و با استقرار تیم اجرایی در این جشنواره فاصله گذاری اجتماعی، رعایت نکات بهداشتی و سایر موارد لازم کاملاً کنترل خواهد شد.
او در خصوص برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره نیز اعلام کرد: این مراسم در محل آبنمای خلیج فارس و یا در سالن خلیج فارس مرکز همایش‌های بین المللی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بر این امور برگزار می‌شود.
دهقان افزود: از آنجا که ۴ استان خوزستان، بوشهر، کرمان و هرمزگان خاستگاه این رشته در کشور هستند شرکت کنندگانی از این استان‌ها نیز حضور خواهند داشت. در این جشنواره ۱۰ گروه قوی در رشته نی انبان و ۵ نفر چهره بین المللی که در دنیا در حال فعالیت هستند شرکت خواهند کرد.
او گفت: این جشنواره از تاریخ ۲۰ اسفندماه آغاز و در در روز ۲۲ اسفند به کار خود پایان خواهد داد.


کد مطلب: 133398

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/133398/کیش-میزبان-جشنواره-بین-المللی-نی-انبان

نفت ما
  https://www.naftema.com