کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

میلیاردرهای انرژی ۵۱ میلیارد دلار پولدار شدند

14 فروردين 1400 ساعت 10:17

میلیاردرهای نفتی جهان در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ پولدارتر شدند و با صعود قیمتهای نفت، ۵۱ میلیارد دلار به ثروتشان افزودند.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    شاخص میلیاردرهای بلومبرگ که رتبه بندی روزانه ثروتمندترین افراد جهان است، نشان داد ثروت هارولد هام، سرمایه دار متنفذ آمریکایی به میزان ۳.۳ میلیارد دلار از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون افزایش پیدا کرده است و تا دوم آوریل به ۸.۴ میلیارد دلار رسید.
ارزش سهام شرکت کانتیننتال ریسورسز که توسط هام تاسیس شده است، از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۵۹ درصد جهش داشته است.
گوتام آدانی، میلیاردر هندی که در بنادر، کالاها و تولید نیرو منافعی دارد، شاهد افزایش ثروتش به میزان ۲۳.۳ میلیارد دلار و رسیدن آن به ۵۷.۱ میلیارد دلار در سه ماهه نخست بود. بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، این بزرگترین افزایش ثروت یک میلیاردر از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون در جهان بوده است.
در مجموع میلیاردرهای انرژی جهان شاهد افزایش ثروتشان به میزان ۱۰ درصد در سه ماهه نخست بودند که بالاترین رشد ثروت در میان گروه‌های میلیاردرها در شاخص بلومبرگ بوده است.
سرمایه گذاران در ماه‌های اخیر به بخش انرژی که از ریزش قیمتهای نفت و تقاضا برای انرژی آسیب شدید متحمل شد، روی خوش نشان دادند. بخش انرژی از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، بهترین عملکرد را در شاخص اس اند پی ۵۰۰ داشته است. بعضی از صندوقهای ETF که قیمتهای نفت را دنبال می کنند، از ابتدای سال ۲۰۲۱ صعود کرده اند زیرا سرمایه گذاران توجه خود را به صنایعی معطوف کرده اند که انتظار می رود از احیای اقتصادی بیشترین سود را ببرند. انرژی یکی از این صنایع است و تحلیلگران انتظار دارند سهام و صندوقهای ETF انرژی صعود کنند.
بعضی از بانکها از جمله بانکهای جی پی مورگان و گلدمن ساکس در فوریه اعلام کردند که با بهبود اقتصادها از شوک پاندمی در سال گذشته، آغاز سوپرسیکل جدید نفت را پیش بینی می کنند.
بر اساس گزارش اویل پرایس، آژانس بین المللی انرژی (IEA) با اشاره به عرضه فراوان و ظرفیت بالای مازاد تولید در جهان، سوپرسیکلی برای بازار نفت در افق نمی بیند.

منبع: ایسنا 


کد مطلب: 134015

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/134015/میلیاردرهای-انرژی-۵۱-میلیارد-دلار-پولدار-شدند

نفت ما
  https://www.naftema.com