کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صادرات LNG آمریکا به آسیا رکورد زد

14 فروردين 1400 ساعت 12:45

آمریکا از پاییز سال ۲۰۲۰ میزان صادرات گاز طبیعی مایع (LNG) به آسیا را به میزان قابل توجهی افزایش داده و در هفته‌های اخیر به رکورد بالایی رسانده و برتری قطر را در این بازار به چالش کشیده است.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   برودت شدیدتر از حد معمول هوا در زمستان شمال آسیا که سه واردکننده بزرگ LNG جهان شامل ژاپن، چین و کره جنوبی در آن واقع شده‌اند، باعث شد تقاضا برای گاز در ماه‌های اخیر افزایش پیدا کند. همزمان روند بهبود فعالیتهای صنعتی پس از قرنطینه‌های مربوط به پاندمی کووید ۱۹، به بالا بردن تقاضا کمک کرد.
طبق برآورد رفینیتیو آیکان، صادرات LNG آمریکا به این سه کشور آسیایی در فوریه سال ۲۰۲۱ به ۳.۲ میلیون تن رسید که دو و نیم برابر بالاتر از بالاترین رکورد ماهانه قبلی بود.
صادرات LNG آمریکا به آسیا سال میلادی گذشته در مقایسه با سال ۲۰۱۹ با وجود پاندمی و ضعیف شدن تقاضا در ماه‌های بهار و تابستان که صادرات آمریکا و حجم مایع سازی بسیار اندک بود، افزایش نشان می‌داد.
صادرات LNG آمریکا به آسیا در سال ۲۰۲۰ به میزان ۶۷ درصد رشد کرد و طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، مجموع صادرات این کشور ۳۲ درصد افزایش داشت. مجموع صادرات LNG آمریکا به آسیا ۳.۱ میلیارد فوت مکعب در روز معادل نیمی از کل صادرات LNG این کشور بود.
روند رشد صادرات LNG آمریکا در سال ۲۰۲۱ ادامه دارد و LNG آمریکایی، قطر را در بازار ژاپن به تکاپو انداخته است. با این حال گاز آمریکا گران‌تر از گاز قطر است.
بر اساس گزارش اویل پرایس، تقاضای LNG در آسیا همچنان رو به رشد است اما قطر با توسعه عظیم تولید کم هزینه گاز، برای توسعه سهم خود در بازار جهانی گام برداشته است که رقابت با آن از نظر هزینه برای پروژه‌های جدید شامل پروژه های آمریکایی دشوار خواهد بود.

منبع: ایسنا 


کد مطلب: 134026

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/134026/صادرات-lng-آمریکا-آسیا-رکورد-زد

نفت ما
  https://www.naftema.com