کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نفت‌شهر احیا می‌شود

14 فروردين 1400 ساعت 13:03

مدیرعامل شرکت نفت‌ مناطق مرکزی ایران با اشاره به پیشرفت مطلوب طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت میدان‌ نفت‌شهر، گفت: افزون بر توسعه نفت‌شهر، توسعه میدان‌های نفتی مجاور آن و رونق‌بخشی به این ‌منطقه نیز در برنامه قرار گرفته است.


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    رامین حاتمی از فعالیت حفاری و تعمیر چاه به‌وسیله دکل در منطقه عملیاتی نفت‌شهر و آمادگی دوباره برای تولید بیشتر و توسعه میدان‌های مجاور آن خبر داد و گفت: تولید از میدان نفتی مشترک نفت‌شهر در سال ۱۳۲۶ شروع و تا کنون مقادیر زیادی از نفت میدان تخلیه شده است.  
وی با بیان اینکه فعالیت برای تولید بیشتر از میدان نیز در قالب قراردادهای جدید به‌منظور نگهداشت و افزایش تولید نفت این میدان برنامه‌ریزی و اجرایی شده است، درباره فعالیت‌های حفاری در این منطقه تصریح کرد: این طرح با حفر یک حلقه چاه جدید و تعمیر سه حلقه چاه موجود با اعتبار ۳۰ میلیون دلار اجرایی می‌شود.
به گفته مدیرعامل شرکت نفت‌ مناطق مرکزی ایران، مراحل اجرایی طرح توسعه نفت‌شهر از سال ۱۳۹۸ شروع شده و تاکنون حفاری یک حلقه چاه و تعمیر دو حلقه چاه با متراژ نهایی ۲ هزار و ۵۰۰ متر صورت گرفته است. عملیات تعمیر چاه سوم نیز به‌زودی آغاز می‌شود و این طرح تا تابستان امسال به بهره‌برداری کامل می‌رسد.
بر اساس اعلام شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، نفت‌شهر از پیچیده‌ترین میدان‌های نفتی از لحاظ مهندسی مخزن و زمین‌شناسی است که عملیات حفاری در آن بسیار سخت و با ریسک بالا انجام می‌شود.
حاتمی درباره توسعه میدان‌های نفتی مجاور میدان نفت‌شهر نیز گفت: با توجه به ظرفیت فرآورش موجود در واحد بهره‌برداری/ نمکزدایی نفت‌شهر، به‌منظور استفاده بهینه از این تأسیسات و رونق منطقه، توسعه میدان‌های نفتی مجاور شامل سومار، سامان و دلاوران هم در دستور کار قرار گرفته و مصوبه‌های قانونی آن دریافت شده است.


کد مطلب: 134029

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/134029/نفت-شهر-احیا-می-شود

نفت ما
  https://www.naftema.com