کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها انجام شد؛

پایان عملیات اورهال پتروشیمی فن آوران

16 فروردين 1400 ساعت 11:02

عملیات اورهال واحد متانول شرکت پتروشیمی فن آوران که پیشتر مقرر بود در تاریخ 14 فروردین 1400 آغاز گردد، با همت کارکنان متعهد این شرکت زودتر از موعد مقرر آغاز و با موفقیت کامل به اتمام رسید.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   اجرای تعمیرات اساسی واحد متانول با هدف افزایش ظرفیت تولیداا این مجتمع و در راستای :
افزایش ظرفیت واحد متانول به منظور دستیابی به ظرفیت اسمی
 کاهش مصارف حامل های انرژی
 افزایش راندمان واحد ، قابلیت اطمینان  و کاهش توقفات
مدیریت هزینه های نگهداری و تعمیرات
که مقرر بود در 14 فروردین سالجاری انجام گیرد با همت کارکنان متعهد و متخصص این شرکت و در پی بروز مشکل در تیوب های ریفرمر واحد متانول در تاریخ 27 اسفند 1399 وارد فاز عملیاتی شد و مطابق برنامه ریزی بعمل آمده با موفقیت اجرا گردید.
محمد جواد بدری مدیرعامل این شرکت در این ارتباط گفت: در راستای اجرای این عملیات و برنامه ریزی آن از سال 1398، بیش از 43 جلسه عمومی و تخصصی با حضور مدیران و کارشناسان متخصص پتروشیمی فن آوران و شرکت های توانمند داخلی برگزار شد. در طول این مدت پیگیری و تامین 75  مورد تقاضای خرید انجام شد.
از نیمه دوم سال 1399 عملیات پری اورهال و تجهیز کارگاه آغاز گردید و نهایتاً در اواخر اسفندماه 1399 و با پیگیری های بعمل آمده، مجوزهای لازم اخذ و واحد متانول این مجتمع از مدار تولید خارج  و عملیات تعمیرات اساسی آن طبق بروز رسانی بعمل آمده در برنامه زمانبندی آغاز گردید که بر این اساس دوره تولید به تولید این عملیات 15 روز پیش بینی ، تنظیم و محقق گردید.
بدری گفت اصلاح و ترمیم  ورق و ریفرکتوری کوره های ریفرمر این واحد مسیر بحرانی این تعمیرات اساسی بود و افزود در ابتدا تعویض ورق های هات اسپات  شده داکت دود کوره ریفرمر در برنامه زمانبندی لحاظ شده بود که بعد از توقف واحد و مشخص شدن میزان آسیب، بهینه سازی و تعویض استراکچر و ورق سقف و دیواره غربی داکت دود در دستور کار قرار گرفت.

وی از تعمیر و اصلاح 48 تجهیز ثابت شامل:
بهینه سازی و اصلاح  دو دستگاه کوره های ریفرمر
بهینه سازی و اصلاح ساپورت تیوپ شیت و تعویض تیوب های مبدل 2003 شرقی با حجم 400 قطر اینچ جوشکاری و عملیات رادیوگرافی
تعویض تاور T-5004 علی رغم محدودیت های صدور مجوز کار گرم در محوطه مخازن متانول
تعویض مبدل های داکتی E-2007-1/2 با تناژ 160تن و جوشکاری 600 متر طول          
تمیزکاری 40 دستگاه مبدل داکتی و تیوبی
بازرسی 6 دستگاه تجهیزات ثابت تحت فشارشامل برجها ودرامها
 و همچنین اجرای دستورکارهای جوشکاری مسیرها با حجم 2000 قطراینچ و تعمیرات اساسی 231 عدد انواع ولو باموفقیت کامل خبر داد.
محمد جواد بدری با اشاره به دستاورد های مهم دیگر در این عملیات نظیر:
بهره گیری از مشارکت هفت شرکت توانمند داخلی
 تهیه نقشه ساخت دو دستگاه مبدل های داکتی E-2005-1/2 با مشارکت شرکت های داخلی
 طراحی ، ساخت داخل و نصب مبدل های داکتی E-2007-1/2 در راستای حمایت از تولید داخل
 رعایت اصول HSE و اجرای پروژه بدون هرگونه حادثه و با کمترین ضایعات زیست محیطی
از 163 هزار نفر ساعت نیروی انسانی، 8 هزار ماشین ساعت انواع ماشین آلات به کار گرفته شده و 1380 دستورکار تعمیراتی و 16 دستور کار  اصلاحی انجام شده در کنار تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیر کارکنان خدوم این شرکت و تحقق موفقیت آمیز کلیه اهداف از پیش تعیین شده خبر داد.
شایان ذکر است که شرایط همه گیری بیماری کرونا و تعطیلات ایام نوروز بر روند پیشرفت این عملیات تاثیر گذار نبوده و با تلاش شبانه روزی مجموعه مدیران و کارکنان شرکت پتروشیمی فن آوران این مهم با موفقیت کامل و ثبت کوتاهترین رکورد زمانی در مقایسه با تعمیرات اساسی سال های گذشته این واحد، به انجام رسید تا شاهد راه اندازی مجدد آن و از سرگیری تولید متانول در ساعت 20:00 مورخ جمعه 13 فروردین 1400 در این تولید کننده مطرح متانول و اسید استیک در کشور که از شرکت های موفق زیرمجموعه گروه تاپیکو و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) می باشد باشیم.


کد مطلب: 134108

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/134108/پایان-عملیات-اورهال-پتروشیمی-فن-آوران

نفت ما
  https://www.naftema.com