کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزیر نفت:

سوختن گازهای همراه نفت به حداقل ممکن می‌رسد

16 فروردين 1400 ساعت 11:37

وزیر نفت گفت: برنامه این است که تا پایان سال ۱۴۰۰ سوختن گازهای همراه نفت به حداقل ممکن برسد و برای این موضوع زحمات زیادی کشیده شده است.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   بیژن زنگنه امروز در آیین امضای قراردادهای ساخت ۲۴ دستگاه الکتروکمپرسور با سازندگان داخلی با بیان اینکه جمع‌آوری گازهای همراه نفت و انتقال آن به پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس و مارون پیش‌تر شروع شده و طرح‌های امروز بخشی از برکات این طرح‌هاست، اظهار کرد:  جمع‌آوری گازهای همراه نفت دغدغه همیشگی من بوده است و برنامه جدی برای جمع‌آوری آن داشتیم. با ابلاغیه مقام معظم رهبری نیز در اجرای این مهم مصمم‌تر شدیم.
وی با تاکید بر اینکه امروز دو توربین‌ساز بزرگ در کشور (اوتی‌سی و مپنا داریم) و ما از آنها می‌خواهیم تجهیزات را بسازند نه اینکه آنها از ما بخواهند بلکه ما به آنها کار سفارش می‌دهیم، گفت: نخستین قراردادهای تضمینی خرید کالا با هدف حمایت از سازندگان داخلی به‌زودی امضا می‌شود.
وزیر نفت اظهار کرد: خط لوله نفت خام گوره- جاسک بسیار راهبردی است و در آینده نزدیک نفت در این خط لوله که با توان شرکت‌های ایرانی ساخته شد جریان می‌یابد.
وی با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم در شرایط تحریم زیاد حرف بزنیم، می‌خواهیم عمل کنیم و مردم آثار این کار را ببینند، گفت: همیشه گفته‌ام در موضوع برداشت نفت آنچه مهم است استخراج نفت نیست بلکه مقدار ضریب بازیافت آن است و این به معنای فناوری است.


کد مطلب: 134112

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/134112/سوختن-گازهای-همراه-نفت-حداقل-ممکن-می-رسد

نفت ما
  https://www.naftema.com