کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیش بینی قیمت نفت در تابستان

17 فروردين 1400 ساعت 12:33

بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز پیش‌بینی می‌کند تقاضای نفت در تابستان افزایش یافته و قیمت آن به ۸۰ دلار در هر بشکه برسد.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز هنوز در مورد نفت خوشبین است و تقاضای بالای آن را پیش‌بینی می‌کند. به این ترتیب ائتلاف اوپک پلاس باید پس از افزایش تولید ۲ میلیون بشکه‌ای که برای ماه‌های مه تا جولای تصویب کرده، دو میلیون بشکه دیگر هم در سه ماهه سوم سال جاری میلادی افزایش تولید داشته باشد.
این بانک سرمایه‌گذاری اعلام کرد: «ما افزایش بالای تقاضای نفت را در تابستان پیش‌بینی می‌کنیم که بالاتر از پیش‌بینی اوپک و آژانس بین‌المللی انرژی است. بنابراین تولید نفت ائتلاف اوپک پلاس از ماه جولای تا اکتبر باید دو میلیون بشکه دیگر افزایش یابد».
  این بانک اعلام کرد اجلاس هفته گذشته اوپک پلاس یک ماه زودتر از انتظار برگزار شده و افزایش تولید این ائتلاف برای ماه‌های ژوئن و جولای بسیار کمتر از پیش‌بینی تحلیلگران است.
  ائتلاف اوپک پلاس در روز پنجشنبه تصمیم گرفت تولید نفت خود را طی سه ماه آینده به تدریج بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد. این گروه تولید خود را ۳۵۰ هزار بشکه در روز در ماه‌های مه و ژوئن و ۴۰۰هزار بشکه در روز در جولای افزایش می‌دهد. به علاوه عربستان هم کاهش تولید یک میلیون بشکه‌ای داوطلبانه خود را طی چند ماه آینده متوقف می‌کند. این کشور ۲۵۰ هزار بشکه در روز در هر کدام از ماه‌های مه و ژوئن بر تولید خود می‌افزاید.
گلدمن ساچز در ابتدای ماه مارس اعلام کرده بود انتظار دارد قیمت نفت در فصل تابستان تا ۸۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد یعنی ۵ دلار بیشتر از پیش‌بینی قبلی این بانک.
این بانک سرمایه‌گذاری حتی پس از کاهش قیمت نفت در اواسط ماه مارس اعلام کرد این یک فرصت عالی برای خرید نفت است و قیمت آن در تابستان به ۸۰ دلار می‌رسد.


کد مطلب: 134164

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/134164/پیش-بینی-قیمت-نفت-تابستان

نفت ما
  https://www.naftema.com