کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

غارت نفت یمن توسط نیروهای ائتلاف ادامه دارد

24 فروردين 1400 ساعت 11:53

نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی در هماهنگی با دولت مستعفی و فراری یمن همچنان به غارت نفت و ثروت های این کشور ادامه می دهند و این در حالی است که مردم این کشور به دلیل حملات ائتلاف متجاوز در معرض فقر و بزرگترین فاجعه انسانی قرار گرفته اند.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   پایگاه اطلاع رسانی آژانس مطبوعات یمن امروز (سه شنبه) به نقل از یک منبع آگاه در وزارت نفت این کشور از عزیمت یک نفتکش غول پیکر به بندر «ضبه» در «مکلا»  ( دومین شهر بزرگ یمن جنوبی پس از عَدَن ) برای حمل مقادیر زیادی از نفت غارت شده یمن توسط نیروهای ائتلاف خبر داد.  
این منبع با اشاره به اینکه نفتکش یاد شده « APOLYTARES»  نام دارد و پرچم یونان را حمل می‌کند، اظهار داشت: این نفتکش از یکی از بنادر چین می‌آید و قرار است در تاریخ ۱۵ آوریل وارد بندر ضبه شود.  
به گفته وی این نفتکش دارای ظرفیت بیش از ۳۱۵ هزار تُن است و می‌تواند بیش از دو میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه نفت حمل کند.  
وی ارزش نفت غارت شده توسط نیروهای ائتلاف که قرار است به بندر ضبه  انتقال یابد را بیش از ۱۴۵ میلیون دلار ارزیابی کرد و افزود: نفت غارت شده یمن توسط نیروهای ائتلاف که از طریق بندرهای «بئر علی» و «ضبه» حمل خواهد شد بیش از سه میلیون بشکه به ارزش بیش از ۱۹۵ میلیون دلار است.  
به نوشته آژانس مطبوعات یمن نفتکش غول پیکر « SAGA» نیز از بندر الفجیره امارات وارد بندر نفتی «بئر علی» یمن شده است و ماموریت دارد با حمل بیش از ۱۱۵ هزار تن (نزدیک به یک میلیون بشکه) نفت خام یمن را به ارزش حدود ۵۸ میلیارد ریال (واحد پول یمن) به فروش برساند و این مبلغ را در اختیار نیروهای ائتلاف قرار دهد.  
 «احمد دارس» وزیر نفت و معادن یمن آبان سال گذشته اعلام کرد که سالانه بیش از هفت میلیارد دلار از درآمدهای نفتی توسط ائتلاف سعودی غارت شده است. 
وی افزود: درآمدهای نفتی تنها در استان مأرب، روزانه ۷۰۰ میلیون ریال یمنی است که توسط ائتلاف سعودی و نیروهای وابسته با آن‌ها غارت می‌شود. 
 وزیر نفت و معادن یمن اضافه کرد: تولید کنونی نفت به ۸۰ هزار بشکه در روز می‌رسد که توسط متجازوان در بازار سیاه فروخته می‌شود. 
وی اظهار داشت: با درآمدهای نفتی غارت شده می‌توان حقوق یک ماه و نیم همه کارکنان دولت از صعده در شمال تا جزیره سقطری در جنوب را پرداخت کرد. 
عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد. 
بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است. 

منبع: ایرنا 


کد مطلب: 134396

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/134396/غارت-نفت-یمن-توسط-نیروهای-ائتلاف-ادامه

نفت ما
  https://www.naftema.com