کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ازسرگیری پروژه‌های آرامکو برای افزایش تولید

28 فروردين 1400 ساعت 15:42

شرکت آرامکوی سعودی که بزرگترین شرکت نفتی و بزرگترین صادرکننده نفت جهان است، کار توسعه پروژه‌های فراساحلی بزرگ را ازسرگرفته است که ۱.۱۵ میلیون بشکه در روز به ظرفیت تولید عربستان سعودی تا سال ۲۰۲۴ اضافه می کند.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   پس از این که قیمتها و تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۰ ریزش کرد که خود عربستان سعودی تا حدودی با شکستن یک ماهه توافق کاهش تولید اوپک پلاس در آن نقش داشت، آرامکوی سعودی دکلهای حفاری فراساحلی را غیرفعال کرد و آغاز  پروژه‌های توسعه متعدد را به تاخیر انداخت.
شرکتهای نوبل کورپوریشن و شلف دریلینگ که پیمانکاران حفاری فراساحلی هستند، در ژوئن اعلام کردند که آرامکوی سعودی به آنها اطلاع داده است فعالیت دکلهای حفاری فراساحلی عربستان سعودی به مدت یک سال معلق خواهد شد.
اکنون آرامکوی سعودی فعالیت در  پروژه‌هایی که به تعویق انداخته بود را ازسرمی گیرد. یک پیمانکار به آرگوس گفت: این غول نفتی مناقصه هایی برای کار توسعه در میدان نفتی فراساحلی زولوف به ظرفیت ۸۲۵ هزار بشکه در روز صادر کرد که قرار است تولیدش به میزان ۶۰۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کند.
این پروژه توسعه که در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۳ آغاز شود، اکنون چند ماه به تاخیر افتاده و انتظار می رود فعالیتهایش را در اواخر سال ۲۰۲۳ یا اوایل سال ۲۰۲۴ آغاز کند.
کار روی توسعه دو میدان نفتی دیگر مرجان و بِری در اواخر مارس آغاز شد. میدان نفتی مرجان به ظرفیت ۴۰۰ هزار بشکه در روز ظرفیتش را به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز و میدان بِری به ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه در روز، ظرفیت تولیدش را به میزان ۲۵۰ هزار بشکه در روز تا سال ۲۰۲۳ افزایش می دهد.
بر اساس گزارش اویل پرایس، آرامکوی سعودی در ژوییه سال ۲۰۱۹ تعداد ۳۴ قرارداد به ارزش ۱۸ میلیارد دلار به منظور افزایش ظرفیت تولید این دو میدان نفتی با مجموع تولید ۵۵۰ هزار بشکه در روز اعطا کرد تا ظرفیت تولید ۱۲ میلیون بشکه در روز خود را تا اوایل دهه ۲۰۲۰ حفظ کرده و ظرفیت تولید از دست رفته میادین فرسوده را جبران کند.

منبع: ایسنا 


کد مطلب: 134530

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/134530/ازسرگیری-پروژه-های-آرامکو-افزایش-تولید

نفت ما
  https://www.naftema.com