کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با همکاری گسترش فناوری خوارزمی محقق شد؛

​ثبت رکورد جدید در تولید آهن اسفنجی کشور

6 ارديبهشت 1400 ساعت 9:05

با تولید ۸۸،۶۰۱ تن آهن اسفنجی در نخستین ماه سال جاری در واحد احیاء مستقیم شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان رکورد جدیدی در تولید آهن اسفنجی کشور به ثبت رسید که این رخداد بیانگر موفقیت اجرای پروژه با افزایش ظرفیت مدول های میدرکس ۸۰۰ هزار تنی در ایران است.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   کشور ایران با تولید ۲۷ میلیون و ۹۰۷ هزار تن آهن اسفنجی بعد از کشور هند جایگاه دوم تولید آهن اسفنجی در جهان را دارا می باشد. بر اساس آمارهای تولید آهن اسفنجی در پایان سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ به میزان ۹ درصد رشد داشته است که شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با تولید ۸۷،۸۸۱ تن آهن اسفنجی در بهمن ماه ۱۳۹۹ آخرین رکورد تولید ماهیانه را به نام خود ثبت نمود. مفتخریم که بخشی از این رکورد که بالاترین تولید ماهیانه در ده سال اخیر می باشد وامدار کاتالیست های تولید شده در شرکت گسترش فناوری خوارزمی می باشد.
واحد احیاء مستقیم شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان از واحدهای سری ۸۰۰ هزار تن در سال بوده است که برنامه افزایش ظرفیت تولید را در دستور کار خود داشته است و این مهم با افزایش قطر تیوب های ریفرمر از (۸ اینچ به ۹ اینچ) در تعمیرات سالیانه سال ۱۳۹۹ انجام گرفت. با تغییرات صورت گرفته، این واحد که پیش از این به عنوان یک واحد سری ۸۰۰ شناخته می شد، توانست ظرفیت تولید سالیانه خود را تا ۱ میلیون تن افزایش دهد.
کاتالیست های مورد استفاده در ریفرمر نیز که از یک شرکت خارجی خریداری شده بود، پس از ۱۰ سال بهره برداری در مرداد ماه سال ۱۳۹۹ تخلیه شده و این بار با اعتماد به دانش و مهارت مهندسان ایرانی، از کاتالیست های شرکت گسترش فناوری خوارزمی در این واحد بارگذاری شد که عملکرد بسیار مناسب و رضایت بخشی را در پی داشته است.
شرکت گسترش فناوری خوارزمی با تکیه بر توانمندی مهندسان ایرانی در سال گذشته و سال جاری در پیشرفت شرکت های فولادی از جمله رکورد شکنی های تولید آهن اسفنجی در غدیر نی ریز، مگامدول خرازی در فولاد مبارکه اصفهان و همچنین شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان نقش بسزایی داشته است.
این شرکت خرسند است که توانست بار دیگر پاسخگوی اعتماد شرکت های صنعت فولاد داخل کشور باشد و بخشی از نیاز صنایع فولاد و پتروشیمی کشور را از کاتالیست های خارجی مرتفع نماید.


کد مطلب: 134821

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/134821/ثبت-رکورد-جدید-تولید-آهن-اسفنجی-کشور

نفت ما
  https://www.naftema.com