کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صرفه جویی ۴۴۰ میلیارد ریالی در نفت‌خیز جنوب

6 ارديبهشت 1400 ساعت 13:27

‫شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بهینه‌سازی مصرف مواد تعلیق‌شکن، حدود ۴۴۰ میلیارد ریال در هزینه‌های پارسال خود صرفه‌جویی کرد. ‬


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    غلامرضا نورانی، سرپرست مدیریت تولید این شرکت گفت: بهینه‌سازی مصرف مواد تعلیق‌شکن و صرفه‌جویی در هزینه‌ آن در دستور کار این مدیریت قرار گرفت و از فروردین‌ماه سال ۹۸ روالی مستمر برای کنترل و نظارت بر مصرف این مواد برقرار شد. در این زمینه به‌دنبال اقدام‌های انجام‌شده از سوی شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز تابع، در طول سال ۹۹ در مجموع نسبت به سال ۹۶ (سال مبنا)، حدود ۶ هزار و ۳۰۰ بشکه در مواد تعلیق‌شکن صرفه‌جویی شد.
وی اظهار کرد: کنترل و نظارت بر مصرف مواد تعلیق شکن افزون بر کاهش مستقیم هزینه‌های خرید این مواد، به‌طور غیر مستقیم بر کاهش دیگر هزینه‌های مرتبط نیز اثرگذار است که از جمله می‌توان به کاهش هزینه‌های انبارداری و ارزیابی آزمایشگاهی مواد دریافتی، هزینه‌های فرآیندی، حمل‌ونقل و هزینه‌های انجام ثبت و سفارش کالا اشاره کرد.
تعلیق‌شکن‌ها عمده‌ترین مواد شیمیایی مصرفی در فرآورش نفت به‌شمار می‌روند که در واحدهای بهره‌برداری و نمکزدایی برای جداسازی آب و نمک، از نفت خام استفاده می‌شوند.


کد مطلب: 134836

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/134836/صرفه-جویی-۴۴۰-میلیارد-ریالی-نفت-خیز-جنوب

نفت ما
  https://www.naftema.com