کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اطلاع رسانی نوبت واکسن کرونا با ارسال پیامک

8 ارديبهشت 1400 ساعت 14:24

معاون بهداشت وزارت بهداشت جزییات اطلاع رسانی درباره نوبت واکسیناسیون هموطنان را تشریح کرد.


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   دکتر علیرضا رئیسی درباره واکسیناسیون کرونا در فاز دوم گفت: خوشبختانه به خوبی طراحی لازم صورت گرفته و تفاهمی با اداره ثبت احوال انجام دادیم. در حال حاضر حدود ۷۵ میلیون کد ملی اختصاصی در سامانه هایمان موجود است. مابه التفاوت کد ملی ها که حدود هشت میلیون است را قرار شد ثبت احوال در اختیار ما قرار دهد و این باعث می شود ما کد ملی و شماره تلفن همه افراد را داشته باشیم.
وی افزود: بر همین اساس هیچ نیازی به مراجعه حضوری برای ثبت نام واکسن وجود ندارد. حتی در موارد استثنائی هم اگر وجود داشته باشد و یک درصد کد ملی کسی را نداشته باشیم، سامانه salamat.gov.ir را معرفی می کنیم که از اواخر هفته آینده افرادی که در اولویت فعلی واکسیناسیون هستند و پیامک برایشان نرفته است، اعلام می کنیم که بعد از مدت مشخصی وارد این سامانه شده و نام و کد ملی خود را ثبت کنند. همین کافی است. زیرا اطلاعاتشان در سامانه ما می نشیند و ما بر اساس آن پیامک های مورد نیاز را به انها ارسال می کنیم.
رئیسی تاکید کرد: پیامک ها فاز به فاز ارسال می شود. ما بر اساس موجودی واکسن مان برای افراد پیامک می فرستیم و یک هفته قبل هم ثبت نام هر گروهی را انجام می دهیم. احتمال زیاد از حدود ۲۰ اردیبهشت ثبت نام و فراخوان افراد ۷۰ تا ۷۵ را به آنها اطلاع می دهیم و  اعلام می کنیم که در این زمان مراجعه کنید.
وی گفت: پیامک های ما بسیار دقیق می رود و میگوید شما در فاز دو واکسیناسیون قرار گرفتید و به زودی موارد به شما اطلاع رسانی میشود. یک هفته قبل از موعد واکسیناسیون فرد، یک پیامک دیگر برایش ارسال می شود که شما فلان روز در فلان مرکز و با کارت ملی برای تزریق واکسن‌مراجعه کنید. در عین حال یک روز قبل از موعد تزریق واکسن دوباره یک پیامک ارسال می شود و به فرد می گوید آیا فردا می توانید مراجعه کنید یا خیر که فرد پاسخ می دهد. زیرا ما باید برنامه ریزی کنیم زیرا برخی واکسن‌ها اگر باز شود و 10 دز نیز داخل آن است، در صورت عدم استفاده باید دور بریزیم. بنابراین از قبل اطلاع رسانی می کنیم. کمی سیستم جلو رود به خوبی کار مشخص می شود.
 
منبع: ایسنا 


کد مطلب: 134926

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/134926/اطلاع-رسانی-نوبت-واکسن-کرونا-ارسال-پیامک

نفت ما
  https://www.naftema.com