کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اشباع بازار نفت در نتیجه بحران کرونای هندی

10 ارديبهشت 1400 ساعت 11:56

شرکت مشاوره ریستاد انرژی پیش بینی کرد رشد چشمگیر موارد ابتلا به کووید ۱۹ در هند تقاضای جهانی برای نفت را کاهش خواهد کرد و به اشباع قابل توجه عرضه منجر می شود.


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   شرکت ریستاد انرژی پیش بینی کرد موج مرگبار شیوع کووید ۱۹ در هند که یکی از مصرف کنندگان بزرگ نفت در جهان است، تقاضا برای مایعات نفتی را ۵۷۵ هزار بشکه در روز در آوریل و ۹۱۵ هزار بشکه در روز در مه کاهش می دهد و روی توازن بازار جهانی نفت تاثیر منفی می گذارد.
لوییس دیکسون، تحلیلگر ارشد بازار نفت در شرکت ریستاد در یادداشتی به تاریخ ۲۸ آوریل نوشت: با ادامه افزایش موارد ابتلا و ناتوانی سیستم درمانی برای پاسخگویی به حجم بالای بیماران، تقاضای هند برای نفت ممکن است در ماههای آینده کاهش بیشتری پیدا کند.
مصرف سوخت هند در مارس برای نخستین بار در سه ماه گذشته تحت تاثیر رشد تدریجی فعالیت اقتصادی رشد کرده و به بالاترین میزان از دسامبر سال ۲۰۱۹ رسیده بود. اما افزایش موارد ابتلا در هند، به ایجاد محدودیتهای جدید رفت و آمد در سراسر این کشور منجر شد و در نتیجه تقاضا برای سوخت آسیب خواهد دید.
وزارت بهداشت هند روز پنج شنبه ۳۷۹ هزار و ۲۵۷ مورد ابتلای جدید و ۳۶۴۵ قربانی جدید اعلام کرد که مرگبارترین روز در میان کشورهای گرفتار کرونا از زمان آغاز شیوع آن تاکنون بوده است.
ریستاد انرژی پیش بینی کرد قرنطینه های محلی یکباره و بسیار سخت گیرانه ای که در چند روز گذشته وضع شده اند، باعث کاهش ۱۳ درصدی تقاضا در هند در آوریل در مقایسه با مارس سال ۲۰۲۱ خواهد شد.
مقامات پالایشگاه‌ها و فروشندگان سوخت هند به بلومبرگ گفتند مجموع تقاضای هند برای دیزل که پرمصرف ترین سوخت در این کشور است و بنزین حداکثر ۲۰ درصد در آوریل در مقایسه با ماه پیش از آن کاهش پیدا خواهد کرد.
بر اساس گزارش رویترز، کاهش تقاضای هند برای نفت با تصویب برنامه افزایش تولید اوپک پلاس همزمان شده است. اوپک پلاس هفته جاری برنامه افزایش تدریجی تولید از ماه مه تا ژوییه را تایید کرد. اوپک پیش بینی میزان رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۱ را به شش میلیون بشکه در روز افزایش داد.
در حالی که ریستاد انرژی اشباع عرضه بازار نفت به دلیل بحران هند را پیش بینی می کند اما بانک آمریکایی گلدمن ساکس همچنان بر این باور است که بازار نفت بحران هند را نادیده می گیرد و قیمتها در شش ماه آینده افزایش پیدا می کنند و نفت برنت تابستان امسال به ۸۰ دلار در هر بشکه می رسد.
 
منبع: ایسنا 


کد مطلب: 134960

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/134960/اشباع-بازار-نفت-نتیجه-بحران-کرونای-هندی

نفت ما
  https://www.naftema.com