کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۹۵ درصد جمعیت کیش نیروی فعال کار هستند

11 ارديبهشت 1400 ساعت 12:59

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ۹۵ درصد جمعیت این جزیره نیروی فعال کار هستند و این سازمان برای حفظ اشتغال موجود تقویت سیستم کارگری و کار فرمایی را در دستور کار خود قرار داده است.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   سعید پورعلی روز شنبه در مراسم پشتیبانی از سلامت و ایمنی کارگران که در پروژه میکامال برگزار شد اظهار داشت: بیشتر ساکنان جزیره کیش به امید پیدا کردن حرفه و شغل راهی این سرزمین می‌شوند به طوریکه هم اکنون حدود ۹۵ درصد از جمعیت این منطقه نیروی کار فعال هستند.
وی با بیان اینکه حفظ و توسعه این روند از برنامه های مهم سازمان منطقه آزاد کیش است اضافه کرد: در این راستا پشتیبانی از سرمایه گذاران برای تداوم فعالیت و همچنین جامعه کارگری برای استیفای حقوق آنان در دستور کار قرار گرفته است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش افزود:  در راستای حفظ و ارتقای سلامت کارگران و محیط کارگری در شرایط همه گیری کرونا، واحد کار و خدمات اشتغال این سازمان در این راستا فعالیت های نظارتی خود برای رعایت پروتکل های بهداشتی و استاندارد را در دستور کار قرار داده است.

اطاعات ۱۳ هزار کارگر کیش در سامانه کار و اشتغال ثبت شده است
مدیر واحد کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این آیین گفت: راه اندازی سامانه کار و اشتغال از اقدامات این سازمان برای سیستمی کردن فعالیت های کارگری در راستای حفظ حقوق آنان بوده که تا کنون اطلاعات فردی ۱۳ هزار کارگر در این سامانه به ثبت رسیده است.
 محمد علی جلایر با بیان اینکه از این تعداد، قرارداد کاری ۲ هزار و ۵۰۰ کارگر نیز بارگزاری شده است یادآور شد: این اقدام راهی موثر در حذف قرارداده های سفید امضا بوده چرا که کارگران می توانند در قالب خدمات این سامانه از کارت اشتغال بهره مند شود.
وی افزود: این سامانه به علت قانومند کردن ارتباطات بین کارگران و کارفرمایان باعث کاهش دعاوی بین این ۲ می شود به طوریکه پرونده های تشکیل شده در هیات حل اختلاف این جزیره از یک هزار و ۶ پرونده سال ۱۳۹۸ در سال ۱۳۹۹ به ۸۳۰ پرونده رسیده است.
جلایر اضافه کرد: همچنین احصا حقوق کارگران از کارفرمایان دیگر مزایای سیستمی شدن کارگران فعالیت های کارگری و کارفرمایی است که در سال گذشته با رسیدگی هیات حل اختلاف واحد واحد کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش ۶۵ میلیارد ریال از حقوق کارگران احصا شده است.
هم اکنون ۵۰۰ نفر در طرح میکامال مشغول بکار هستند، این طرح در سال جاری به عنوان واحد نمونه در رعایت استاندارهای ایمنی کارگری در جزیره انتخاب شده است.


کد مطلب: 134997

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/134997/۹۵-درصد-جمعیت-کیش-نیروی-فعال-کار-هستند

نفت ما
  https://www.naftema.com