کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پایان انحصار خارجی ها در کاتالیست‌های پتروشیمی

11 ارديبهشت 1400 ساعت 14:54

دبیرکل انجمن صنفی و کارفرمایی صنعت پتروشیمی از عزم صنعت پتروشیمی به‌ویژه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی برای بومی‌سازی کاتالیست‌ها با هدف پایان انحصار خارجی‌ها خبر داد.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   احمد مهدوی‌ابهری از آمادگی و همکاری جدی شرکت‌های پتروشیمی با شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به‌منظور بومی‌سازی کاتالیست‌های مورد نیاز این صنعت خبر داد و گفت: به‌دنبال تولید تمامی کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت و حتی صادرات هستیم و امیدوارم با همکاری شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و پژوهشگران و کارشناسان این شرکت در آینده نزدیک، از واردات کاتالیست بی‌نیاز شویم.
وی افزود: کاتالیست‌ها در صنعت پتروشیمی نقش مؤثر و مهمی دارند و اگر کاتالیست‌ها نباشند در حقیقت صنعت پتروشیمی نمی‌تواند حرکت کند و اکنون در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» صنعت پتروشیمی ایران با تکیه بر توان داخلی همگام با افزایش ظرفیت تولید با شتابی مطلوب در مسیر توسعه قرار گرفته است.
دبیرکل انجمن صنفی و کارفرمایی صنعت پتروشیمی با تأکید بر اینکه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و R&D های تمامی پتروشیمی‌ها در تلاش هستند کاتالیست‌ها را در داخل کشور بومی‌سازی کنند، ادامه داد: خوشبختانه در این زمینه به موفقیت‌هایی هم رسیده‌ایم و هر سال بسیاری از کاتالیست‌های گوناگون را در داخل کشور با کیفیت بسیار خوب بومی‌سازی و تولید می‌کنیم، همچنین باید توجه داشت که محصول کاتالیست تولیدی محصول مرغوبی است.
طبق اعلام شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مهدوی با تأکید بر اینکه تا دو سال پیش محتاج شرکت‌های خارجی مانند شرکت بازل بودیم، گفت: اکنون صنایع پایین‌دستی پتروشیمی محصولات متنوعی را در بخش‌های مختلف به‌ویژه محصولات پلیمری تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌کنند و این حاصل اعتماد شرکت‌های بالادست پتروشیمی به کاتالیست‌های ایرانی است.
وی ادامه داد: دانش فنی موجود در کشور در بهترین شرایط قرار دارد و در صنعت پتروشیمی بدون کاتالیست دچار مشکل می‌شویم، بنابراین برای تحقیق و توسعه در این زمینه باید بیش از گذشته همسو با شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت‌های دیگر بخش خصوص فعال در این حوزه تلاش کنیم و این موضوع نویدبخش پیشرفت و توسعه است.
دبیرکل انجمن صنفی و کارفرمایی صنعت پتروشیمی درباره همکاری و استقبال شرکت‌های پتروشیمی از شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، اظهار کرد: هر دو طرف از این همکاری استقبال می‌کننند و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی نیز رابطه خوبی با واحدهای پتروشیمی دارد. شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی مورد حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت‌های پتروشیمی است تا به نتایج خوبی برسند و ما از واردات بی‌نیاز شویم.
مهدوی تصریح کرد: برای فاصله گرفتن از خام‌فروشی، باید به صنعت پتروشیمی نگاهی ویژه داشت و بخش خصوصی آماده همکاری است.


کد مطلب: 135006

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/135006/پایان-انحصار-خارجی-کاتالیست-های-پتروشیمی

نفت ما
  https://www.naftema.com