کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عراقچی: مذاکرات روند رو به جلو دارد

12 ارديبهشت 1400 ساعت 7:51

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: مذاکرات با طرفین درباره برجام روند رو به جلو دارد و تصمیم گرفتیم برای بررسی بیشتر، تا جمعه برای جمع بندی مباحث، توقف بدهیم.


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   عباس عراقچی پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام اظهار کرد: این دور سوم مذاکرات است و امروز تصمیم گرفتیم مجددا توقفی برای جمع بندی بدهیم. مذاکرات این دور در سطوح مختلف فشرده برگزار شد و مباحث مورد اختلاف و مشترک به پختگی رسیده است.
وی ادامه داد: فاصله ها و اختلافات در بحث هسته ای و تحریم ها روشن تر شده است؛ ما در هر دو مورد نکات ریز فنی داریم که باید بررسی بیشتری شود و در برخی موارد اختلافات وجود دارد که روشن تر شده است. در برخی حوزه ها وارد نگارش متن شدیم و این موجب می شود کار آهسته پیش برود زیرا کار روی متن دقت خود را می خواهد.
معاون وزیر امور خارجه عنوان کرد: در عین حال روند رو به جلو است و هنوز نمی توانیم پیش بینی کنیم که چه زمانی به توافق می رسیم؛ شکل توافق براساس مواضع نظام است و طرفین مقابل نیز مواضع خود را دارند و نزدیک کردن مواضع طرفین کار اسانی نیست.
عراقچی تاکید کرد: تصمیم گرفتیم جمع بندی از مباحث داشته باشیم و پس از بررسی در پایتخت ها، جمعه آینده مباحث را از سر می گیریم.
وی توضیح داد: تاکید داریم باید تحریم های موضوعی و بخشی همچون بخش انرژی ایران و یا صنعت خودرو و بیمه و بنادر برداشته شود و توافق هم در این باره وجود دارد؛ در کنار این مهم، درباره لغو تحریم افراد و نهادها مذاکرات ادامه دارد. فهرستی در این باره وجود دارد که با لغو تحریم اکثریت این فهرست موافق شده اما دیگرانی هنوز در این فهرست هستند.
عراقچی گفت: اگر دو طرف مواضع هم را قبول داشتند نیازی به مذاکره نبود به قدری مذاکره می کنیم که مواضع نزدیک شود و اگر منافع نظام تامین شود این توافق اتفاق خواهد افتاد.
 
منبع: ایرنا 


کد مطلب: 135017

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/135017/عراقچی-مذاکرات-روند-رو-جلو

نفت ما
  https://www.naftema.com