کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ارسال نفت از گوره به جاسک آغاز شد

29 ارديبهشت 1400 ساعت 12:31

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از آغاز عملیات ارسال نفت خام از مبدأ گوره به سمت جاسک خبر داد.


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   مسعود کرباسیان با بیان اینکه طرح ملی انتقال نفت خام گوره به جاسک بزرگ‌ترین پروژه صنعت نفت است، اظهار کرد: تولید شیرهای انتقال، الکتروپمپ‌های مورد نیاز، ساخت هزار کیلومتر خط لوله انتقال نفت در کنار ساخت مخازن، پایانه و گوی شناور در منطقه جاسک با استفاده از توان داخلی نشان‌دهنده عزم ملی برای به ثمر رسیدن این طرح بزرگ و راهبردی است.
وی افزود: پروژه گوره - جاسک به‌دلیل حساسیت‌ها چند بار در مرحله تختال، ساخت لوله، توپکرانی و... تست‌های بیشتری نسبت به دیگر پروژه‌ها پشت سر گذاشت تا بدون نقص و با بهترین کیفیت به سرانجام برسد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: پس از رسیدن نفت به جاسک که کمتر از یک ماه زمان می‌برد، در آینده‌ای نزدیک آیین افتتاح و بهره‌برداری رسمی این طرح ملی با حضور رئیس جمهوری برگزار خواهد شد.
بر اساس این گزارش، طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک، طرحی ملی و راهبردی است که با حمایت دولت و راهبری شرکت ملی نفت ایران و با هدف ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز، ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌سازی آن و توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در سواحل مکران اجرا می‌شود.
بیژن زنگنه، وزیر نفت نیز  ۲۷ اردیبهشت‌ماه در حاشیه آیین امضای قرارداد توسعه میدان فرزاد اعلام کرد: خردادماه امسال، نخستین محموله نفت از جاسک صادر می‌شود.


کد مطلب: 135544

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/135544/ارسال-نفت-گوره-جاسک-آغاز

نفت ما
  https://www.naftema.com