کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گرمای هوا در هفته آینده به شرایط بحرانی می‌رسد

19 خرداد 1400 ساعت 8:26

مدیرکل امور بین الملل توانیر گفت: در هفته آینده گرمای بسیار قابل توجه و پایداری در کشور حاکم است، پیش بینی می‌شود میزان مصرف برق در ایران از مرز هشدار عبور کرده و به نقطه بحرانی برسد.


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   ابوذر صالحی مدیرکل امور بین الملل توانیر  با اشاره به استقرار هوای گرم در کشور طی هفته آینده گفت: با توجه به اینکه مطابق با اطلاعات هواشناسی در هفته آتی گرمای بسیار قابل توجه و پایداری در کشور حاکم است پیش بینی می‌شود میزان مصرف برق در ایران از مرز هشدار عبور کرده و به نقطه بحرانی برسد.
او ادامه داد: سال گذشته در این موقع از سال هوا ۳۶ درجه بود، ولی امسال این عدد به ۳۹ و نیم رسیده است در این شرایط از همه هموطنان درخواست می‌شود با رعایت صرفه جویی در مصرف برق شرایطی را فراهم کنند که در این شرایط گرم و کرونایی امکان تامین برق برای تمامی مشترکان و به خصوص مراکز حیاتی حساس بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فراهم کنند.
صالحی تصریح کرد: با توجه به اینکه در برخی شهر‌های خطه جنوبی کشور و به خصوص در خوزستان دمای هوا به شدت افزایشی خواهد بود و جزو چند شهر گرم جهان به حساب خواهند آمد لازم است همه هموطنان دقت کافی برای مصرف بهینه برق خصوصاً در بعد از ظهر‌های گرم پیشرو از ساعت ۱۲ تا ۶ عصر به عمل آورند تا همه کشور از دسترسی به برق قابل اتکا برخوردار باشند.
مدیر عامل توانیر اضافه کرد: به عنوان نمونه با تنطیم دمای آسایش کولر گازی و وسایل سرمایشی روی ۲۵ درجه و یا استفاده از دور کُند کولر آبی مقدار قابل توجهی صرفه جویی در مصرف برق می‌شود و احتمال محدودیت در برق برای هموطنان کاهش می‌یابد.
گفتنی است؛ ایران در صدر جدول گرم‌ترین شهر‌های جهان در ۲۴ ساعت گذشته قرار گرفته است به طوری که پنج شهر استان خوزستان امروز دمای ۵۰ درجه و بالاتر را تجربه کردند.
همچنین بنا بر اعلام اداره‌کل هواشناسی خوزستان، حداکثر دمای ۱۶ خرداد در بندر ماهشهر ۵۰، آبادان ۵۰.۱، آغاجاری ۵۰.۳، امیدیه ۵۱ و هندیجان ۵۰.۶ درجه سانتیگراد ثبت شده و در این مدت دمای رامهرمز به ۴۹.۸ و دمای اهواز به ۴۹ درجه سانتیگراد رسیده است.
گرمای هوای هفته آینده به شرایط بحرانی می‌رسد
 
 
منبع: باشگاه خبرنگاران 


کد مطلب: 136092

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/136092/گرمای-هوا-هفته-آینده-شرایط-بحرانی-می-رسد

نفت ما
  https://www.naftema.com