کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قطعی برق آسیب جدی به صنعت سیمان و فولاد وارد کرد

26 تير 1400 ساعت 12:12

حجت اله فیروزی، نماینده فسا و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نوسانات شدید و قطعی های گسترده برق در کشور گفت: در حوزه صنعت، برق یکی از زیر بناها و نیازهای ضروری حوزه صنعت است. هم صنایع و هم معادن چه صنایع فلزی و فولادی چه بالادستی و صنایع پتروشیمی و چه مجموعه های تولیدی مانند کارخانه های سیمان به طور عام از برق استفاده های گسترده ایی می کنند لذا قطعی برق آسیب جدی به این صنایع وارد می کند.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   وی ادامه داد: گاهی اوقات با وجود کسری برق برنامه ریزی وجود دارد که می توانند با آن وضعیت تولیدات را تطبیق دهند. اما در شرایط حاضر و بدون برنامه ریزی های دقیق قطعی برق هم به میزان تولید و هم به دستگاه های موجود در کارخانه ها آسیب جدی وارد می کند. مشکلات این بخش ها دو چندان خواهد شد و حتی به سیستم های هوشمندی که در صنایع وجود دارد، این بی برنامه گی در قطعی برق باعث خواهد شد لطمه جبران ناپذیری به صنعتکاران و معدنکاران وارد شود.
فیروزی با اشاره به اینکه کشور تولید کننده برق است و حتی به خارج از کشور صادر می کند افزود: این قطعی برق اصلا توجیه پذیر نیست و دولت با تمام امکاناتی که در اختیار دارد چه مالی و چه نیروی انسانی برای دولت این نابسامانی ها توجیه پذیر نیست. در صورتی که رییس جمهور اعلام داشتند شاخص رشد کارخانجات صنعتی و تولیدی، سبب افزایش مصرف برق شده و این را دلیل قطعی برق دانسته است و یا از طرفی مسولین وزارت نیرو افزایش دما و گرمای شدید امسال را دلیل قطعی برق اعلام کردند و برخی هم وجود مزارع رمز ارز ها و این مجموعه هایی که در کشور چه با نظارت و چه بی نظارت ایجاد شده است که برق را بصورت گسترده استفاده میکنند علت را این چند مورد دانسته اند.
 عضو کمیسیون صنایع و معادن تاکید کرد: این موارد در دولت قابل شناسایی بوده چون هر سال ما تابستان را پیش رو داریم. در مورد رمز ارز ها ساز و کار دست دولت است و امکان شناسایی این مجموعه ها اگرقانونی بوده پس با دولت قراردادی دارند که دولت بایستی نظارت کند، اگر هم غیر قانونی بوده باز هم قابل شناسایی است که در کدامین مناطق بوده است.
وی خاطرنشان کرد: این بهانه ها قابل قبول نیستند چراکه خود دولت مجوز این افزایش تولید را داده است. در کنار صدور مجوز برای احداث کارخانه ها باید صدور مجوز برق را بدهد که هم در بخش صنعتی و هم در بخش مصارف خانگی با کمبود برق مواجه نشوند.
 وی در پایان گفت:این نابسامانی ها در توزیع برق در مجموعه های تولیدی که تعطیلی 3 هفته ایی را رقم زده اند توجیهی ندارد و با این اقدام صنایع ارز آور کشور آسیب جدی خواهند دید.

منبع: آوای صنعت


کد مطلب: 137210

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/137210/قطعی-برق-آسیب-جدی-صنعت-سیمان-فولاد-وارد

نفت ما
  https://www.naftema.com