کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قیمت بلیت هواپیما این هفته مشخص می‌شود

26 تير 1400 ساعت 15:47

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از تعیین تکلیف قیمت بلیط هواپیما در جلسه شورای عالی هواپیمایی کشوری در این هفته خبر داد.


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   محمد حسن ذیبخش ضمن اعلام این خبر گفت: مباحث بسیاری در دستور کار قرار گرفته، اما مبنای تصمیم‌گیری، آنالیز قیمتی است که از سوی شرکت‌های هواپیمایی (ایرلاین‌ها) باید ارائه شود.
ذیبخش درباره اینکه بالاخره تکلیف قیمت بلیت هواپیما که طی هفته‌های گذشته بدون ضابطه از سوی شرکت‌های هواپیمایی افزایش یافته است، چه زمانی روشن خواهد شد؟ افزود: تکلیف قیمت بلیت هواپیما در جلسه شواری عالی هواپیمایی کشوری که در همین هفته برگزار خواهد شد، تعیین می‌شود و درخواست شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش قیمت مورد بررسی قرار خواهد گرفت، اما مبنای اصلی تصمیم‌گیری در این جلسه آنالیز قیمتی است که شرکت‌های هواپیمایی باید ارائه دهند.
وی اضافه کرد: هر احتمالی در این جلسه وجود دارد. ممکن است با بخشی از این افزایش قیمت موافقت شود و ممکن است مخالفت کاملی صورت گیرد و شرکت‌های هواپیمایی مجبور به بازگرداندن قیمت بلیت‌هایشان شوند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: موضوعات دیگری هم مانند تأثیر نوع هواپیما و تایپ پروازی در قیمت بلیت هواپیما مطرح شده است که احتمال دارد در جلسه پیش‌روی شورای عالی هواپیمایی کشوری مورد بررسی قرار گیرد.
ذیبخش در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی از شرکت‌های هواپیمایی در هفته‌های اخیر قیمت بلیط پروازهایشان را بدون توجه به قانون و نرخ‌های مصوب کنونی افزایش داده‌اند، تکلیف آن‌ها چه می‌شود؟ گفت: در این یک ماه پرونده این شرکت‌های هواپیمایی که اتفاقاً تخلفات کمی هم نداشتند در سازمان تعزیرات حکومتی در حال بررسی است، اما هم اکنون چند شرکت هواپیمایی معدود قیمت‌هایشان بالاتر از نرخ مصوب است و بقیه شرکت‌ها نرخ‌های خود را به مصوبه کنونی بازگردانده‌اند.


کد مطلب: 137222

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/137222/قیمت-بلیت-هواپیما-این-هفته-مشخص-می-شود

نفت ما
  https://www.naftema.com