کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هشدار یمن به قطع برق بیمارستانهاباتوقیف نفتکش‌ها

27 تير 1400 ساعت 7:52

یک مقام بیمارستانی یمنی شنبه شب نسبت به قطعی برق بیمارستان‌ها ناشی از توقیف نفتکش‌ها توسط ائتلاف سعودی و مرگ ده‌ها کودک و بیمار یمنی هشدار داد.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   «خالد سهیل» رییس بیمارستان «الثوره العام» استان الحدیده در غرب یمن خاطر نشان کرد: موارد خطرناک بیماری در میان شهروندان یمنی بروز کرده است.
وی افزود: ما سالانه ۲ مورد از ناهنجاری‌های مادرزادی در الحدیده را شاهد بودیم، اما در حال حاضر، به صورت هفتگی چنین مواردی را پذیرش می‌کنیم و این موضوع مهر تأییدی بر استفاده ائتلاف سعودی و مزدورانش از سلاح‌های ممنوع در حملات علیه یمن است.
سهیل به مشکل تامین داروی بیماران به دلیل تحریم‌های ائتلاف سعودی آمریکایی علیه یمن اشاره کرد و گفت: واردات بسیاری از تجهیزات پزشکی به دلیل محاصره یمن صورت نمی‌گیرد.
رییس بیمارستان الثوره الحدیده یمن اظهار کرد: سازمان‌های وابسته به سازمان ملل، کمک‌های خود به بیمارستان ما را تا ۸۰ درصد کاهش داده‌اند که همین امر موجب تشدید فشار مالی بر بیمارستان و هزینه سرسام آور درمان بر دوش شهروندان شده است.
سهیل همچنین به انصراف یونیسف از حمایت از بیمارستان‌های اشاره کرد و افزود:این نهاد فقط از بخش ان ای سی یو بیمارستان الحدیده پشتیبانی می‌کند.
وی گفت: برای راه اندازی ژنراتورها و مصرف روزانه حدود ۸۳۰ کیلو وات ساعت برق در بیمارستان، روزانه ۴ هزار لیتر گازوئیل نیاز هست و هر لحظه ترس آن را داریم که [به علت کمبود سوخت] این ژنراتورها از کار بیفتند.
وی افزود: ما برای تولید ۱۸ ساعت برق، به برق اضطراری بیمارستان رو می‌آوریم و این امر موجب می شود که فشار بیش از اندازه به آنها وارد شود و هر لحظه انتظار داریم جریان برق کاملاً قطع شود.
سهیل ادامه داد: در بیمارستان الثوره الحدیده،۳۰ تخت در بخش مراقبت‌های ویژه کودکان وجود دارد و اگر جریان برق تنها برای ۱۰ دقیقه قطع شود، مرگ ۳۰ کودک حتمی خواهد بود.
این مقام بهداشتی یمن گفت: زایشگاه، بخش کودکان، بخش سوختگی و مرکز ملی بانک خون بیمارستان در صورت قطعی برق، فعالیتشان متوقف خواهد شد.
"عمار الاضرعی" مدیر اجرایی شرکت نفت یمن پیش از این گفته بود: با وجود آن که نفتکش‌هایی که توقیف هستند مجوز سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی را دارند، اما در نتیجه دزدی نفتکش‌ها و ادامه توقیف آنها جان ۲۶ میلیون یمنی در خطر است.
ائتلاف سعودی در حالی اجازه ورود نفتکش‌های یمنی را نمی‌دهد که یمن پنج سال است در محاصره قرار دارد و مردم این کشور در بدترین وضعیت به سر می‌برند.
محاصره و تداوم درگیری، موجب شده بیشتر یمنی‌ها محتاج کمک‌های انسانی باشند.
میلیون‌ها یمنی در آستانه قحطی قرار دارند و طبق اعلام سازمان ملل، این کشور بدترین بحران‌های انسانی در جهان را تجربه می‌کند.

منبع: ایرنا 


کد مطلب: 137230

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/137230/هشدار-یمن-قطع-برق-بیمارستانهاباتوقیف-نفتکش-ها

نفت ما
  https://www.naftema.com