کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جداسازی برق زاگرس جنوبی از برق سراسری

27 تير 1400 ساعت 13:14

شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی به منظور پیشگیری از خاموشی های سراسری برق ، ۲۵ درصد از بار برق مصرفی خود را با استفاده از مولدهای خود تامین اضطراری از شبکه داخلی جدا کرد.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   سرپرست اداره برنامه ریزی و رئیس کمیته مدیریت انرژی این شرکت در تشریح این خبر، گفت: در راستای اجرای تصویب نامه هیئت وزیران جهت کاهش مصرف انرژی الکتریکی، این شرکت با بکارگیری مولد های خود تامین ۲۵ درصد برق مصرفی خود را از شبکه سراسری جدا و از خاموشی های بیشتر پیشگیری کرد.
مهندس حسن ظفرآبادی، افزود: این مولدها شامل انواع توربین های گازی، دیزل ژنراتور ها و نیروگاه‌های خورشیدی مستقر در مناطق عملیاتی است که در شرایط اضطراری مورد استفاده قرار می گیرند.
ظفرآبادی با یادآوری اینکه طی سه سال گذشته در مجموع مصرف انواع انرژی در این شرکت ۷ درصد کاهش داشته است، گفت: راهبری بخشی از گاز تولیدی کشور بر عهده شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی قرار دارد که نیروی راه انداز تجهیزات فرآیندی تاسیسات گازی از طریق نیروی برق تامین می شود.
وی، افزود: این شرکت مسئولیت تولید بخشی از گاز مصرفی کشور را در پنج منطقه عملیاتی نار و کنگان، پارسیان، آغار و دالان، سرخون و گشوی جنوبی و سروستان و سعادت آباد بر عهده دارد.
ظفرآبادی در پایان یادآور شد: شرکت بهره‌بردرای نفت و گاز زاگرس جنوبی به پاس استقرار استانداردهای سیستم مدیریت انرژی در سال ۹۷ موفق به دریافت جایزه سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو UNIDO )شد.
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی یکی از شرکت های زیرمجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که با مرکزیت شیراز در سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان فعالیت می کند.
۲۵ درصد برق مصرفی زاگرس جنوبی از شبکه برق سراسری جدا شد 1
۲۵ درصد برق مصرفی زاگرس جنوبی از شبکه برق سراسری جدا شد 2
۲۵ درصد برق مصرفی زاگرس جنوبی از شبکه برق سراسری جدا شد 3
۲۵ درصد برق مصرفی زاگرس جنوبی از شبکه برق سراسری جدا شد 5
۲۵ درصد برق مصرفی زاگرس جنوبی از شبکه برق سراسری جدا شد 4
 
 


کد مطلب: 137250

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/137250/جداسازی-برق-زاگرس-جنوبی-سراسری

نفت ما
  https://www.naftema.com