کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آغاز تعمیرات اساسی منطقه عملیاتی پارسیان

3 شهريور 1400 ساعت 13:58

با هدف آمادگی کامل برای تولید گاز زمستانی، تعمیرات اساسی منطقه عملیاتی پارسیان بر اساس برنامه اعلام شده از سوی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی آغاز شد.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    جانشین رئیس این منطقه عملیاتی، گفت: تعمیرات اساسی سال ۱۴۰۰ با هدف انجام تعمیرات برنامه ریزی شده برروی خطوط لوله و تأسیسات گازی در مراکز جمع آوری، مرکز تفکیک هما و شانول و تاسیسات سر چاهی از روز شنبه سی‌ام مرداد ماه با توپکرانی و ایمن سازی خطوط لوله ۳۰ اینچ ارسال گاز از میدان گازی تابناک به پالایشگاه گاز پارسیان آغاز شد.
مهندس حسن فرخی، افزود: ایمن سازی و انجام تعمیرات بر روی خطوط لوله ارسال گاز از میادین تابناک و وراوی ، خطوط لوله ارسال گاز و مایعات گازی از مرکز تفکیک هما و شانول به پالایشگاه گازی پارسیان و خطوط لوله جریانی چاه‌های میادین چهار گانه ، انجام اصلاحات فرآیندی و تعمیر لخته گیر در مرکز تفکیک هما و شانول و مراکز جمع آوری شش گانه از جمله اقداماتی است که در قالب برنامه تعمیرات اساسی پیش رو و با رعایت الزامات HSE و پروتکل های بهداشتی پیشگیری از بیماری کرونا انجام می شود.
وی، ادامه داد: اولویت برنامه تعمیرات اساسی امسال، ایمن سازی خطوط لوله ارسال گاز به پالایشگاه گازی پارسیان ، خطوط لوله جریانی چاهها و لخته گیر مراکز تفکیک است و علاوه بر آن، فعالیت‌های تعمیراتی برنامه ریزی شده بر روی تجهیزات و تأسیسات در مرکز تفکیک ، مر اکز جمع آوری و چاهها نیز انجام می شود.
منطقه عملیاتی پارسیان شامل چهار میدان فعال عملیاتی تابناک، هما، شانول و وراوی است که در جنوب استان فارس و در مجاورت شهرستان‌های لامرد، مهر، خنج و پارسیان قرار دارد و خوراک مورد نیاز پالایشگاه گاز پارسیان را تأمین می کند.


کد مطلب: 138589

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/138589/آغاز-تعمیرات-اساسی-منطقه-عملیاتی-پارسیان

نفت ما
  https://www.naftema.com