کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دستور توقف حفاری‌های نفت و گاز در آلاسکا

10 شهريور 1400 ساعت 7:52

برخی قانونگذاران دموکرات مجلس آمریکا دستور دادند حفاری چاه‌های نفت و گاز در پناهگاه حیات وحش آلاسکا متوقف شود.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    برخی نمایندگان دموکرات مجلس آمریکا در پی دستور برای توقف ارسال نفت و گاز به مناطق آلاسکا خواستار افزایش سنگین هزینه حفاری دریایی در این منطقه شدند.
بر این اساس، دفتر رائول گریجالوا، رییس منابع طبیعی مجلس نمایندگان آمریکا قانون لغو برنامه‌های نفت و گاز در آلاسکا را اعلام کرد. کمیته ویژه بررسی مجلس نمایندگان آمریکا قرار است روز پنجشنبه در مورد این اقدام بحث و گفتگو کند. این یکی از چندین قانون مصوب در لایحه ۳.۵ تریلیون دلاری دولت آمریکاست که اخیراً بخشی از آن به تصویب کنگره رسیده است. گفته می‌شود هدف از تصویب این بودجه کلان گسترش خدمات اجتماعی، مبارزه با تغییرات آب و هوایی و اصلاح سیاست‌های مهاجرتی به آمریکاست.
مقامات آمریکا قصد دارند با افزایش نرخ حق امتیاز تولیدکنندگان نفت و گاز در برخی مناطق ساحلی آلاسکا بر روی خطوط جدید نفت و گاز دریایی سرمایه گذاری کنند. این قانون وزارت کشور آمریکا را از فروش و یا ارسال نفت و گاز به مناطقی از فلات قاره و مناطقی از اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام منع می‌کند.
دموکرات‌ها امیدوارند قوانین زیرساختی وسیع تری را در این راستا به تصویب برسانند چرا که مطمئنند جمهوری خواهان از مخالفان سرسخت این قوانین هستند.
دولت سابق آمریکا به ریاست دونالد ترامپ پناهگاه حیات وحش آلاسکا را به منظور اجاره برای حفاری نفت و گاز در اختیار پیمانکاران قرار داده بود، ولی با آمدن جو بایدن تمامی قرارداد‌های پیمانکاری برای حفاری چاه‌های نفت و گاز در این منطقه برای بررسی خسارت‌های زیست محیطی لغو شد.
این تصمیم در حالی اتخاذ شده که دولت بایدن اعلام کرد میلیون‌ها هکتار زمین و مساحت آبی را برای اکتشاف نفت و گاز در اختیار کارفرمایان قرار خواهد داد. این اقدام که گفته می‌شود حدود ۸۰ میلیون هکتار از آب‌های خلیج مکزیک را شامل می‌شود نشان دهنده آشفتگی در برنامه‌های جو بایدن برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است.
وزارت کشور آمریکا اعلام کرد فروش تمام بلوک‌های موجود در خلیج مکزیک به کارفرمایان نفتی به منظور حفاری برای استخراج نفت و گاز می‌تواند منجر به تولید حداقل ۱.۱ میلیارد بشکه نفت خام و ۴.۴ تریلیون مکعب گاز طبیعی شود. این میزان تقریبا معادل فروش تمام حفاری‌های دریایی در زمان دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکاست.
اخیراً در گزارش سازمان ملل متحد عنوان شده است تخریب‌های محیط زیستی و تغییرات آب و هوایی به طور غیرقابل پیش بینی از کنترل خارج شده و دولت‌های بزرگ باید هر چه سریعتر اقداماتی عملی در جهت کنترل آن اتخاذ کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران 


کد مطلب: 138832

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/138832/دستور-توقف-حفاری-های-نفت-گاز-آلاسکا

نفت ما
  https://www.naftema.com