کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۶/۲۴

24 شهريور 1400 ساعت 10:04

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۴ سنت معادل ۰.۶۰ درصد افزایش به ۷۴ دلار و ۴ سنت رسید.


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   پس از آنکه برآوردهای انستیتوی نفت آمریکا نشا داد که ذخایر نفت خام این کشور بیش از حد انتظار کاهش داشته است در حالی که انتظار می رود با افزایش شمار واکسینه شدگان تقاضا برای نفت تقویت شود، قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد افزایش بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 44 سنت معادل 0.60 درصد افزایش به 74 دلار و 4 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر هم امروز با 42 سنت معادل 0.60 درصد افزایش به 70 دلار و 88 سنت رسید.
دو منبع آگاه با استناد به آمارهای انستیتوی نفت آمریکا گفتند، حجم ذخایر نفت خام، بنزین و میعانات این کشور در هفته گذشته کاهش یافته است. وقوع طوفان آیدا سبب تعطیلی بسیاری از پالایشگاه ها و سکوهای تولید نفت فراساحلی آمریکا شده است.
ادوارد مویا تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «تاثیر طوفان آیدا بسیار گسترده تر از انتظارات بود و بازگشت تولید در منطقه خلیج مکزیک به وضعیت عادی ممکن است تا زمان اتمام طوفان نیکولاس به تاخیر بیافتد.»
طوفان گرمسیری نیکولاس روز سه شنبه به آرامی از به سمت ساحل خلیج مکزیک حرکت کرد و موجب بارندگی در ایالت های تگزاس و لوئیزیانا شد. بر اثر ریزش باران و وقوع سیل برق صدها هزار خانه و مغازه در این ایالت ها قطع شده است.
اما با وجود وقوع سیل و قطع برق پالایشگاه های تگزاس به فعالیت عادی خود ادامه دادند.
طوفان نیکولاس تنها 2 هفته پس از آن رخ می دهد که بر اثر طوفان آیدا بخش عمده ای از ظرفیت پالایشگاهی در ساحل خلیج مکزیک تعطیل شد.
در همین حال به گفته آژانس بین المللی انرژی، پس از کاهش سه ماهه تقاضای جهانی نفت به دلیل شیوع سویه دلتا و محدودیت های جدید کرونایی، شتاب گرفتن روند واکسیناسیون احتمالا موجب تقویت تقاضا خواهد شد.


کد مطلب: 139307

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/139307/قیمت-جهانی-نفت-امروز-۱۴۰۰-۰۶-۲۴

نفت ما
  https://www.naftema.com