کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مصوبه مجلس درباره تامین اعتبار قیر رایگان

24 شهريور 1400 ساعت 12:45

با مصوبه مجلس وزارت نفت می‌تواند در ۶ ماهه نخست سال هم نسبت به اختصاص منابع مربوط به تأمین ماده اولیه قیر (VD) به پالایشگاه‌ها اقدام نماید.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهار‌شنبه 24 شهریور) قوه مقننه  طرح استفساریه بند (ز) تبصره (1) قانون بودجه 1400 کل کشور اعاده شده از شورای نگهبان را با 172 رأی موافق، 11 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 236 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.  
موضوع این استفساریه به شرح زیر است: با توجه به مفاد بند (ز) تبصره (1) قانون بودجه سال 1400 کل کشور آیا وزارت نفت می‌تواند در 6 ماهه نخست سال هم نسبت به اختصاص منابع مربوط به تأمین ماده اولیه قیر(VD) به پالایشگاه‌ها از محل عواید حاصل از جزء (2) بند (ب) این تبصره به نسبت وصول آن اقدام نماید؟ پاسخ بلی، وزارت نفت می‌تواند در 6 ماهه نخست سال هم نسبت به اختصاص منابع مربوط به تأمین ماده اولیه قیر (VD) به پالایشگاه‌ها از محل عواید جز(2) بند (ب) این تبصره به نسبت وصول آن برای انجام تکالیف قانونی مندرج در بند (ز) تبصره مذکور اقدام نماید.
بنا براین گزارش در جریان تصویب این طرح علی نیکزاد که ریاست جلسه را برعهده داشت نسبت به عملکرد دولت در کوتاهی برای انجام این مهم، با توجه به اتمام فصل کاری و 6 ماهه اول سال انتقاد کرد.


کد مطلب: 139314

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/139314/مصوبه-مجلس-درباره-تامین-اعتبار-قیر-رایگان

نفت ما
  https://www.naftema.com